مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خبر داد؛

اهدای ۷۰۰ فقره جهیزیه و ۱۱۲۱ واحد مسکونی به مددجویان با مشارکت سپاه

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: تعداد 700 فقره جهیزیه با مشارکت سپاه و 14 قلم اثاث و کالاهای ضروری زندگی که همه تولیدات داخلی بودند به نوعروسان تحت حمایت کمیته اهدا شد.
کد خبر: ۲۳۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ - 07March 2017

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، احمد لطفی در نشست خبری کمیته امداد را یکی از نهادهای حمایتی اظهار داشت: این نهاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی و زمان امام راحل تشکیل شد و رسالت اصلی آن رسیدگی به نیازمندان و تلاش جهت توانمند نمودن نیازمندان و توسعه امور نفاق و احسان و محبت در جامعه است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر از اجرای طرح احسان و نیکوکاری در استان بوشهر خبر داد و گفت: این طرح از 14 اسفند ماه آغاز و تا 21 اسفند ادامه دارد و یکی از شاخص ترین برنامه های این هفته تجلیل از خیرین است.

وی از برگزاری جشن نیکوکاری در تمامی مدارس استان خبر داد و گفت: این کار با مشارکت آموزش و پرورش و با شعار "هر مدرسه یک پایگاه" انجام می شود و کمک های دریافتی از مردم تقدیم به دانش آموزان نیازمند خواهد شد.

لطفی بیان کرد: جشن نیکوکاری در سراسر استان در معابر شهرها و روستا خواهیم داشت و 30 پایگاه ثابت در شهرستان ها و بخش های استان دایر خواهد بود، همچنین 35 مرکز نیکوکاری در حسینیه ها و مساجد متمرکز هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه 185پایگاه سیار و ثابت برای جمع آوری کمک های نیکوکاران و خیرین در سطح استان دایر می شود گفت: با اقدامات صورت گرفته کمک به نیازمندان از طریق تلفن همراه امکان‌پذیر است و خیران از طریق تلفن همراه می‌توانند به آدرس #1*077*8877* در جشن احسان و نیکوکاری مشارکت کنند.

لطفی طرح های هدیه نوروزی خاص ایتام، ارزاق شب عید و پوشاک نیازمندان و طرح شفا را سه طرح استانی در قالب ملی دانست که از سوی کمیته امداد استان به کشور ارائه شده است.

وی به تشریح گزارشی از اقدامات این نهاد در 11 ماه امسال پرداخت و گفت: در استان بوشهر 17هزار و 706 خانواده معادل هفت درصد خانواده های استان تحمت حمایت کمیته امداد هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر اشتغال را یکی از شاخص ترین برنامه های کمیته امداد عنوان کرد و گفت: خدمات های فرهنگی، معیشتی و مستمری، خدمات بیمه ای، بهداشتی و درمانی، مسکن و ساختمان، کمک به ازدواج جوانان، اعطای وام، خدمات حقوقی و بیمه ای حوادث و اکرام ایتام از جمله مهمترین طرح ها و خدمات کمیته امداد است.

لطفی با اشاره کمک های کمیته امداد در ارائه خدمات مسکن گفت: با توجه به اینکه 25 درصد خانوارها تحت حمایت، فاقد مسکن و یا مسکن درستی ندارند تلاش شده است با استفاده از کمک های مردمی و منابع دولتی این مشکل برطرف شود و 2500 نفر از مردم از مزایای مسکن شامل احداث، تکمیل و یا مرمت بهره مند شوند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: با مشارکت سپاه 1121 مسکن در 800 روستای استان که مشکل مسکن داشتند احداث شده است و تاکنون 60 درصد از این طرح محقق شده است؛ هزینه چهار میلیارد و 800 میلیون تومان از منابع سال استفاده کردیم و بیش از 30 میلیارد تومان برای این برنامه که با مشارکت سپاه برگزار می شود در نظر گرفتیم.

وی افزود: در بحث کمک برای ساخت مسکن بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان از محل خیران رضوان جذب منابع صورت گرفته شده است.

لطفی با اشاره به خدمات کمک به امر ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: با مشارکت دستگاه های مرتبط برای بیش از 2217 نفر جهیزیه تامین شده و مبلغی معادل هفت میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است. این مبالغ بین دو تا چهار میلیون تومان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر ادامه داد: تعداد 700 فقره جهیزیه با مشارکت سپاه و 14 قلم اثاث و کالاهای ضروری زندگی که همه تولیدات داخلی بودند به نوعروسان تحت حمایت کمیته اهدا شد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار