مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان:

۲۳۰ هزار سند مربوط به شهدای استان همدان جمع‌آوری شده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: ۲۳۰ هزار سند مربوط به شهدای استان همدان جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۲۳۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ - 07March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «ناصر عارف»، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان  ظهر (سه شنبه) در مراسم رونمایی از کتاب «وصایای شهدای استان همدان»، ‌کتاب «درد شیرین» و نرم‌افزار چند رسانه‌ای شهید احمد هاشمی، بابیان اینکه آنچه سبب ماندگاری فرهنگ است به وسیله اهل قلم، ‌نویسندگان و شعرا به تصویر کشیده شده و به نسل‌های آینده منتقل می‌شود عنوان کرد: جنگ‌ها، از عوامل موثر بر فرهنگ هستند که با هدف دفاع از سرزمین رخ می‌دهند.

عارف بابیان اینکه در دوران دفاع مقدس نویسندگان و شعرا برای به تصویر کشیدن از خودگذشتگی، ‌ایثار و جانفشانی شهدا و جانبازان از الگوهای باستانی استفاده کرده‌اند، عنوان کرد: باید تفکر و فرهنگ ایثارگری‌ها و ازخودگذشتگی‌ها به همت اهل قلم به نسل آینده منتقل شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان به تقریظ مقام معظم رهبری بر ۴ کتاب حوزه دفاع مقدس استان همدان اشاره کرد و گفت: این اتفاق موجب سرافرازی مردم، ‌ ایثارگران و اهل قلم بود.

وی محبت مقام معظم رهبری به همدان را مدال افتخاری در ادبیات پایداری استان دانست و عنوان کرد: در به تصویر کشیدن خدمات ایثارگران نتوانستیم به تمام معنا اقدام کنیم.

عارف با بیان اینکه خاطرات پنج نفر از جانبازان ۷۰ درصد در کتاب «درد شیرین» به تصویر کشیده شده است، افزود: وصیتنامه شهدا نیز جمع‌آوری و در کتابی چاپ شده که این کتاب برای نویسندگان منبعی غنی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: تاکنون ۲۳۰ هزار سند مربوط به شهدای استان همدان جمع آوری شده است.

وی با تأکید بر اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران جمع‌آوری آثار فرهنگی شهدا را در برنامه دارد، گفت: وصایای شهدای استان همدان در ۲۱ جلد آماده چاپ شده و ۷ جلد آن با تنظیم الفبایی چاپ شده و امروز رونمایی می‌شود.

عارف با بیان اینکه ۴۶ درصد مردم به زمان با روز بزرگداشت شهدا آشنا شده اند، افزود: باید این میزان را به ۵۵ درصد برسانیم چراکه تاریخ مدیون ایثارگری و تفکر شهدا و جانبازان است.

نویسنده کتاب «درد شیرین» نیز در این مراسم با بیان اینکه برگزاری این مراسم کوچکترین تجلیل از ایثارگران است، ‌ اظهار داشت: جامعه حق ایثارگران و جانبازان را ادا نکرده است.

ابوالفتح مومن بابیان اینکه هر یک از جانبازانی که در این کتاب به آنها پرداخته شده الگو و نمونه هستند، ‌ عنوان کرد: در این کتاب نکات ناگفته ای از دو بخش دوران رزمندگی و دوران جانبازی ایثارگران بیان شده است.

مومن با بیان اینکه هدف از نگارش این کتاب روایت جانفشانی‌های جانبازان برای نسل آینده بوده است، عنوان کرد: این کتاب منبع مستندی برای پژوهش‌های آینده است.

منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار