«لاریجانی» بر ضرورت حل معضل بیکاری مددجویان تاکید کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به خودکفایی و اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) گفت: برای ساخت مسکن مددجویی باید کار کرد، ولی مهم‌تر از آن، بحث اشتغال و رفع معضل بیکاری مددجویان است.
کد خبر: ۲۳۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵ - 07March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر (سه شنبه) در آئین بهره‌برداری از 210 واحد مسکن مددجویی در شهرک پردیسان قم اظهار داشت: اگر موضوع اشتغال رفع شود، بقیه امور زندگی نیز سامان پیدا می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه این رویکرد در کمیته امداد نهادینه شده و در مجلس شورای اسلامی نیز در سال های اخیر نسبت به بحث اشتغال کمک های خوبی صورت گرفته است و امسال در بودجه کشور علاوه بر مبلغ 2 میلیون ریالی که برای اشتغال محرومان به صورت ماهانه پرداخت می شود، 30 هزار میلیارد ریال نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این که کمیته امداد درصدد است طی چند سال مساله اشتغال و مشکل بیکاری محرومان را به سامان برساند، کار مهمی است.

لاریجانی همچنین با قدردانی از کمیته امداد برای واگذاری 20 هزار واحد مسکن مددجویی در سراسر کشور تا پایان سال جاری، اضافه کرد: امروز حضور خیران در عرصه فعالیت های کمیته امداد از الطاف الهی است، چرا که مردم کمیته امداد را از خود می دانند و احساس می کنند پولشان هدر نمی رود، از این رو به آن اعتماد دارند و باید این ویژگی مهم کمیته امداد را قدر بدانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به واگذاری واحدهای مسکن مددجویی از سوی کمیته امداد قم، آن را اقدامی تحسین برانگیز توصیف کرد و افزود: واگذاری این واحدهای مسکونی در رقم زدن یک زندگی آبرومندانه برای نیازمندان نقش مهمی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت چهاردهم اسفند ماه سالروز تشکیل کمیته امام به فرمان امام راحل در سال 57 افزود: کمیته امداد جزو موسسه هایی است که تنها هدف آن کمک به نیازمندان و محرومان بوده و خدمات ارزنده ای را نیز در این راستا ارایه کرده است.

لاریجانی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عسگراولادی موسس فقید کمیته امداد افزود: آن مرحوم از بزرگان انقلاب و موسسه کمیته امداد امام(ره) بود، و از رجال سیاسی به شمار می رفت که سراسر وجودش اخلاص و خدمت برای کشور بود و در تربیت مدیران کمیته امداد نیز همین شیوه را به کار می گرفت.

حبیب الله عسگر اولادی از موسسان و از اعضای حزب موتلفه اسلامی و از مبارزان و زندانیان رژیم ستم شاهی در سال 1311 متولد و در چهاردهم آبان ماه سال 92 در تهران درگذشت.

وی تصریح کرد: همیشه در کمیته امداد افرادی بودند که خصلت خدمتگزاری و اخلاص داشتند، و مرحوم عسگراولادی نیز به عنوان یکی از رجال سیاسی کشور از همین ویژگی ها برخوردار بود.

طرح 210 واحدی مسکن مددجویی قم با اعتباری بالغ بر 134 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار