سردار کوثری:

«بنی‌صدر» از «حاج احمد متوسلیان» پیش امام(ره) بدگویی می‌کرد/ شهیدی که با کمترین خسارت، آرامش را به پاوه برگرداند

فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) گفت: مواضع «حاج‌ابراهیم همت» در خصوص «بنی‌صدر» همان مواضع «حاج احمد متوسلیان» بود.
کد خبر: ۲۳۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ - 07March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار «اسماعیل کوثری»، فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول الله(ص) و رئیس اسبق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگویی با اشاره به فرارسیدن سی و سومین سالروز شهادت «حاج محمد ابراهیم» همت اظهار کرد: «محمدابراهیم همت» یک مجاهد و مبارز واقعی بود. او در زمان قبل از پیروزی انقلاب، به شدت علیه رژیم طاغوت فعالیت داشت و با وجود آنکه معلم بود، مجبور شده بود به دلیل فرار از دست ساواک شهر محل سکونتش "شهرضا" را ترک کند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب، شهید همت برای کمک به مستضعفین کشور راهی سیستان و بلوچستان شد و چند ماهی را در آنجا سپری کرد و به ارائه فعالیتهای فرهنگی و محرومیت زدایی پرداخت.

همرزم شهید همت ادامه داد: بعد از فعال شدن ضدانقلاب در غرب کشور، شهید همت به آن منطقه رفت  با انجام اقدامات فرهنگی و نظامی، به عنوان فرمانده سپاه پاوه انتخاب شد؛ توانمندی و استعداد محمد ابراهیم آنقدر بالا بود که او با بکارگیری مردم شهر پاوه و استفاده از پتانسیل های موجود، سرانجام توانست با کمترین خسارت های ممکن، آرامش را به پاوه برگرداند.

علت نامگذاری تیپ "محمد رسول الله" در جبهه جنوب

سردار کوثری با بیان اینکه توانمندی بسیار بالای شهید محمد ابراهیم همت، شهید محمود شهبازی و حاج احمد متوسلیان موجب شد که آنها برای افزایش قدرت ایران در جنگ با رژیم بعث عراق، تیپ محمد رسول الله (ص)  را در جبهه جنوب پایه ریزی کنند، تصریح کرد: علت نامگذاری تیپ "محمد رسول الله (ص)" این بود که در زمان سرمای استخوان سوز پاییز و زمستان سال 60 و در جبهه شمال غربی کشور که آکنده از برف بود، عملیات مشترکی توسط  حاج محمد ابراهیم همت "فرمانده سپاه پاوه" و حاج  احمد متوسلیان "فرمانده سپاه مریوان" علیه رژیم بعث عراق که آن زمان چند ماهی از تجاوز ناجوانمردانه اش به ایران می گذشت، طرح ریزی شد و در نتیجه این عملیات، ضربات مهلکی به دشمن وارد شد.

ارتباط شهید همت با نیروهای تحت فرمانش

وی در ادامه با بیان اینکه بعد از شکل گیری تیپ محمد رسول الله (ص)، چندین عملیات به فرماندهی شهد همت در جنوب کشور طرح ریزی شد که عملیات های غرور آفرین فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، والفجر 3 و والفجر 4 و خیبر، از آن جمله بودند، یادآور شد: بسیاری از بسیجیان شیفته خوی، اخلاق و مدیریت حاج محمدابراهیم همت بودند؛ ارتباط قلبی او با نیروهایش بی نظیر بود و همین امر هم سبب همدلی و قدرتمندی تیپ محمد رسول الله (ص) شد.

فرمانده سابق لشکر 27 سپاه محمد رسول الله (ص) افزود: در نهایت و در جریان عملیات خیبر همچنان که نیروهای ایرانی در برابر ارتش رژیم بعثی مبارزه می‌کردند، حاج محمد ابراهیم همت در غروب 17 اسفند در محل تقاطع جاده های جزایر مجنون شمالی و جنوبی، برای بررسی وضعیت جبهه جلو رفت و بر اثر اصابت ترکش همراه با معاونش شهید اکبر زجاجی به شهادت رسید.

مواضع شهید همت در خصوص بنی صدر

سردار کوثری در ادامه با بیان اینکه از سال 1359 و آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، با شهید همت آشناییت پیدا کرده است، اظهار کرد: شهید همت مسائل سیاسی روز را به صورت بسیار دقیقی بررسی می کرد و تحلیل هایش به دلیل فن بیان قوی و ارائه مطالب روز و دقیق، در میان بچه های لشکر  همواره زبانزد بود.

وی در پایان با بیان اینکه مواضع حاج‌ابراهیم همت در خصوص بنی‌صدر همان مواضع حاج احمد متوسلیان بود، خاطرنشان کرد: همانگونه که یادمان است حاج احمد متوسلیان در رابطه با بنی صدر مواضعی بسیار قاطعانه و انقلابی داشت و بنی صدر هم از این اظهارات حاج احمد بسیار عصبانی بود و حتی این اعتراض خود را به نزد امام خمینی (ره) هم برد.

منبع: میزان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار