مدیر گروه انیمیشن دانشگاه هنر تهران:

اولویت کنونی دنیای انیمیشن کیفیت است

«فاطمه شکیب» گفت: ما باید به داشته های خود تکیه کنیم و به ارزش های خود بها دهیم و کیفیت را افزایش دهیم، الویت کنونی کیفیت است که دنیای انیمیشن را بهتر می کند‌.
کد خبر: ۲۳۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ - 07March 2017
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، هم زمان با آغاز سومین روز از نمایشگاه پویانمایی واقع در تهران مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، غرفه حوزه هنری امروز میزبان چند شخصیت هنری از جمله کیارش زندی مدیر گروه انیمیشن دانشگاه سوره تهران، علیرضا طاهری کارگردان گنجینه، منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما و مهدی آقا جانی کارگردان مجلس آینه خواهد بود که طی برگزاری نشستی صمیمی از آن ها مصاحبه نیز خواهد شد و به اطلاع عموم مخاطبان گران قدر خواهد رسید.

همچنین روز گذشته مرکز مطالعات و تولیدات تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری میزبان شخصیت های برجسته ای چون فاطمه شکیب مدیر گروه انیمیشن دانشکده هنر تهران، اشکان صادقی بازیگر و دوبلور، هژیر ضیائی کارگردان انیمیشن شکرستان، سید حسین حسینی مسئول اجرایی تدوین آمار نامه صنعت انیمیشن درستاد توسعه فناوری نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و چند تن شخصیت برجسته دیگر بود‌.


فاطمه شکیب در مصاحبه اختصاصی با روابط عمومی مرکز مطالعات و تولیدات تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری در خصوص انتقاد هایی که در عرصه انیمیشن من باب دولتی بودن وارد است گفت:من با تمام وجود اعتقاد دارم که هم باید حمایت دولتی باشد و هم بخش خصوصی در این عرصه ورود کند و چه بسا اگر حمایت های دولتی پشت این جریان نبود، انیمیشن از وضیعت کنونی هم بدتر می شد چرا که انیمیشن اصلا متولی ندارد.

فاطمه شکیب افزود، این که سوال می شود در چه سالی ما شاهد قطب انیمیشن توسط ایران در دنیا هستیم باید بگویم که باید دید ما در طول تاریخ پنجاه ساله انیمیشن خود چه کاری کردیم،چه فعالیت هایی داشتیم و اصلا چرا باید شعاری صحبت کنیم و درباره قطب شدن حرف بزنیم، ما باید به داشته های خود تکیه کنیم و به ارزش های خود بها دهیم و کیفیت را افزایش دهیم، الویت کنونی کیفیت است که دنیای انیمیشن را بهتر می کند‌.

در ادامه اشکان صادقی بازیگر و دوبلور از وضعیت کنونی دنیای دوبلوری انتقاد کرد و بیان داشت: در حوزه دوبلوری متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که افراد غیر حرفه ای بسیاری در این حوزه ورود کرده اند و می خواهند دوبلور شوند، کارفرما نیز به دلیل هزینه های مالی ترجیح می دهند از این اشخاص استفاده کنند تا پول کم تری را صرف این حوزه کنند بر همین اساس نیز کیفیت کار دوبلوری تنزل پیدا کرده است و من از متولیان امر خواهان این هستم که جلوی این موضل را بگیرند تا وضعیت بدتر از این نشود.

هژیر ضیائی کارگردان انیمیشن شکرستان نیز از روند غلط سیاست گذاری در حوزه انیمیشن گله داشت و در این خصوص گفت: متاسفانه تا کنون شاهد سیاست گذاری های غلط در این بخش بودیم که من امیدوارم با تغییر سیاست ها وضعیت انیمیشن ایران بهتر شود تا بتواند در عرصه بین المللی ورود کند و رقابتی شود.
کارگردان انیمیشن شکرستان در پایان سخنان خود حوزه هنری را بزرگ ترین اتفاق حال حاظر در دنیای انیمیشن دانست و گفت: در طول این مدت حوزه هنری به خوبی در این عرصه ورود پیدا کرده است و شاید اگر فعالیت های حوزه هنری نبود وضع انیمیشن از وضعیت کنونی هم بدتر می شد‌.

سید حسین حسینی نیز از اهمیت وجود آمار در صنعت انیمیشن سخن گفت و اظهار کرد: وجود آمار و ارقام در این صنعت بسیار مهم است، اگر ما می خواهیم حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم باید آمار را در ایران نهادینه کنیم تا شاهد پیشرفت انمیشین باشیم.

انتهای پیام/۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار