معارض سرشناس سعودی:

آل خلیفه به اذن آل سعود ملت بحرین را سرکوب می‌کند/ ترس سعودی‌ها از سرایت انقلاب بحرین به شرق عربستان

شیخ محمد البحرانی گفت: در حال حاضر حکومت آل سعود در اداره امور داخلی بحرین دخالت می‌کند و آنچه را می‌خواهد به حکومت آل خلیفه دیکته می‌کند. همه این دخالت‌ها و زندانی کردن بی‌گناهان در بحرین به فرمان آل سعود انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۳۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ - 08March 2017
آل خلیفه به اذن آل سعود ملت بحرین را سرکوب می‌کند/ ترس سعودی‌ها از سرایت انقلاب بحرین به شرق عربستانبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، رژیم آل خلیفه قرائت حکم آیت الله عیسی قاسم را به چهاردهم مارس (24 اسفند) موکول کرده که این تاریخ مصادف با سالگرد شوم ورود نیروهای اشغالگر سعودی به خاک بحرین در سال 2011 است. در این مدت حکومت جعلی آل خلیفه ظلم های زیادی به کمک حامیان عربی و غربی اش علیه ملت مظلوم بحرین روا داشته و در سال های اخیر با اراده بیشتری به دنبال خاموش کردن انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین هست.

شیخ محمد البحرانی کارشناس عربستانی و رییس مرکز الحرمین الاعلامی با اشاره به تحولات اخیر بحرین و و دخالت آل سعود در امور بحرین گفت: در حال حاضر حکومت آل سعود در اداره امور داخلی بحرین دخالت می کند و آنچه را می خواهد به حکومت آل خلیفه دیکته می کند همه این دخالت ها، زندانی کردن بی گناهان در بحرین به فرمان آل سعود انجام می شود و بسیار واضح و روشن است که حکومت آل خلیفه نمی تواند حکمی علیه شهروندان بحرینی بدون اجازه رژیم آل سعود بدهد.

حاکمان سعودی بحرین را استانی از استان های عربستان می دانند

وی تصریح کرد: می توانیم بگوییم که از این نظر بحرین استانی از استان های عربستان سعودی است که شروط و اوامر و هر آنچه را  که حکومت آل سعود بخواهد را در بحرین اجرا می کند و این موضوعی است که از دید هیچ کس مخفی نیست .

کارشناس عربستانی ادامه داد: همچنین شهروندان در داخل بحرین اعم از شیعه و غیر شیعه می دانند و کاملا احساس می کنند که حکومت آل سعود هر آنچه را که بخواهد در بحرین پیاده می کند.

رژیم سعودی شخصیت آیت الله عیسی قاسم را نمی تواند تحمل کند

وی با اشاره به سلب تابعیت از جناب آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر برجسته بحرینی ها گفت: چنانچه گفته شد نظام سعودی در امور داخلی بحرین دخالت دارد از این رو حکومت آل سعود نمی تواند شخصیتی همچون آیت الله شیخ عیسی قاسم را در بحرین تحمل کند. در واقع این امر طبیعی است که چنین اقدامی انجام شود و کینه توزی های آل خلیفه علیه ملت بحرین تحقق می یابد و تحولات بحرین در شرایط و وضعیت کشور عربستان سعودی تاثیر می گذارد.لذا آل سعود از پیشرفت ها و تحولات بحرین می ترسد از این رو تصمیم به محدود کردن و محاصره شیخ عیسی قاسم و خواسته های آنها کرده است.

البحرانی خاطر نشان کرد: تحولات بحرین پی در پی در منطقه و به ویژه در منطقه شرقی عربستان تاثیر می گذارد از این رو نظام سعودی به دنبال محاصره و زندانی کردن شیخ عیسی قاسم و علمای دیگر و شخصیت های برجسته و شهروندان بحرینی هستند.

آل خلیفه و آل سعود از دموکراسی خواهی ملت بحرین در هراسند

معارض عربستانی اظهار کرد: تمام این اقدامات آل خلیفه و آل سعود در بحرین به خاطر آن است که از پیشرفت ها و تحولات و دموکراسی که ملت خواهان آن در بحرین هستند می ترسند، بنابراین به دنبال تحریم و سرکوب و کشتار ملت مظلوم بحرین هستند و هر چه نظام سعودی امر کند نیروهای آل خلیفه ملت  بحرین را در تگنا می گذارند که مبادا انقلاب و پیشرفت های ملت بحرین به سمت منطقه شرقی عربستان سرایت کند.

ائتلاف سعودی صهیونیستی با رضایت آمریکایی ها شکل گرفت

البحرانی با اشاره به حمایت های خارجی از جنایات و نقض حقوق بشر در بحرین گفت: بسیار واضح است که به طور سلسله وار حکومت آل خلیفه تابع حاکمیت آل سعود است و آل سعود در حال حاضر  تابع و فرمانبردار آمریکا و رژیم صهیونیستی است و از هیچ کس پنهان نیست که در شرایط کنونی حکومت سعودی ائتلافی به شکل جدی و آشکار با مدیریت رژیم صهیونیستی تشکیل داده است و رییس جمهور جدید آمریکا ترامپ چنانچه مواضعش قابل پیش بینی قبل از رسیدنش به ریاست جمهوری بود، می خواستند نظام سعودی آسودگی خاطر و دست باز داشته باشد؛ چرا که سعودی ها تلاش می کنند شرایط به نفع رژیم صهیونیستی و کابینه نتانیاهو و مدیریت آمریکایی ها در منطقه باشد.

 وی در پایان گفت: بر هیچ کس مخفی و پوشیده نیست که نظام سعودی در شرایط فعلی به دلیل هم پیمانی با رژیم صهیونیستی مورد رضایت کامل و همه جانبه آمریکایی هاست چرا که منافع آنها را در منطقه تامین می کند.
 
منبع: حوزه نیوز

 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار