تشریح ویژه برنامه های روز «شهید» در کرمان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان، طی نشست خبری به برنامه‌هایی که برای بزرگداشت روز شهید در این استان در نظر گرفته شده است اشاره کرد و اظهار داشت: دیدار با والدین شهدا یکی از برنامه‌هاست و از ۲۲ بهمن تا امروز دیدار با بیش از ۳ هزار والدین شهدا در شهرستان‌های مختلف استان انجام شده است.
کد خبر: ۲۳۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ - 08March 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمان، سردار حسنی سعدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان، طی نشست خبری به برنامه‌هایی که برای بزرگداشت روز شهید در این استان در نظر گرفته شده است اشاره کرد و اظهار داشت: دیدار با والدین شهدا یکی از برنامه‌هاست و  از ۲۲ بهمن تا امروز دیدار با بیش از ۳ هزار والدین شهدا در شهرستان‌های مختلف استان انجام شده است.

وی به کاشت نهال به یاد شهدا، غبارروبی نمادین ۳۰۰ دانش آموز از گلزار شهدای کرمان، مسابقه پیامکی، دعوت از والدین دو شهید و بیشتر در برنامه زنده تلویزیونی و چندیدن برنامه دیگر اشاره کرد و گفت: ۳۰ هزار برگه طراحی و توزیع شده تا جوانان دلنوشته و نامه‌ای به یک شهید داشته باشند و به برترین‌ها جوایزی تقدیم می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از چاپ دو هزار وصیتنامه شهدا در ۲۰ جلد و هر جلد شامل ۱۰۰ وصیتنامه خبر داد و افزود: دفتر اول با ۱۰۶ وصیتنامه چاپ شده است.

وی نورپردازی ویژه گلزار شهدای کرمان را از جمله اقدامات در حال انجام ذکر کرد و با اشاره به چاپ سالنامه ۴۱، حاوی سیره شهدای لشکر ۴۱ ثارالله در کلام حاج قاسم سلیمانی، گفت: بر اساس ارزیابی شورای فرهنگ عمومی کشور در یک نظرسنجی، بیشترین زیارت قبور شهدا در استان کرمان انجام می‌شود و استان رتبه اول را در سطح کشور دارد.

سردار محمدرضا حسنی سعدی، در این نشست خبری اظهار داشت: روز بزرگداشت شهید یعنی همگی هم‌جهت و هم‌سو از شهدا بگوییم و این قهرمانان را به مردم معرفی کنیم تا در شرایط  زندگی‌های امروز، مردم بدانند شهید حاج یونس زنگی آبادی، مراسم عقد خود را در مسجد برگزار کرد و یا شهید قطبی‌نژاد در مسجد جامع کرمان و شهید احمد عبداللهی شب عروسی از خانواده عروس اجازه گرفت تا نماز جماعت را در مسجد بخواند.

وی ادامه داد: روز بزرگداشت شهید یعنی یاد کنیم از شهید بادپا که بچه دبستانی خود را رها کرد و در سوریه شهید شد؛ خود نقل کرده بود در نماز جمعه حلب شرکت کردم و امام جمعه که از بالای تریبون او را دیده، گفته بود تو مهاجر و مجاهد هستی و بیا برای مردم صحبت کن…من عربی زیاد یاد نداشتم اما چند دعا کردم.

سردار حسنی سعدی افزود: بزرگداشت شهدا بهانه‌ای است برای این که فرهنگ غنی شهادت را به مردم معرفی کنیم تا بدانند شهدا چکار کردند و اگر داوطلب نرفته بودند چه می‌شد و امروز هرچه داریم از فداکاری شهدا است.

وی به دیدار اخیر سردار حاج قاسم سلیمانی با تعدادی از خانواده‌های شهدای کرمان هم اشاره کرد و افزود: اخیرا در یکی از این دیدارها سردار حاج قاسم سلیمانی از مادر شهیدان خیامی پرسید هیچ وقت شده آرزو کنی کاش بچه‌هام شهید نشده بودند؟ مادر شهید پاسخ داد به خدا قسم یک بار هم نشده؛ یا در منزل شهید مصطفی موحدی گفت که پسر تو ناجی من بود.

سردار حسنی سعدی با بیان اینکه سردار سلیمانی با این‌همه مشغله اما برای خانواده شهدا وقت می‌گذارند و می‌گویند دیدار با مادران شهدا به من روحیه و انرژی می‌دهد و خستگی‌های مرا رفع می‌کند؛ ادامه داد: سردار سلیمانی با ۱۶۰ فرزند شهید ملاقات داشت و گفت من می‌دانم پدران شما چه کردند؛ بدانید قطره‌ای از خون شهدای شما هدر نرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار