در جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» مازندران صورت گرفت؛

رونمایی از اولین کتاب خاطره زنان ایثارگر مازندرانی

از اولین کتاب خاطره زنان ایثارگر مازندرانی با عنوان «کوثر» در جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» رونمایی شد.
کد خبر: ۲۳۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ - 08March 2017

رونمایی از اولین کتاب خاطره زنان ایثارگر مازندرانیبه گزارش دفاع پرس از مازندران، از اولین کتاب خاطره زنان ایثارگر مازندرانی با عنوان «کوثر» در جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» رونمایی شد.

«گلی کهنسال» مسئول سازمان حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: ماموریت این نهاد، نشر ارزش های دفاع مقدس با محوریت نقش زن و خانواده معظم شهدا است.

گلی کهنسال، تمرکز سازمان حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران را بر تولید محتوی فرهنگی در بخش های متعدد دانست و تاکید کرد: این نهاد چند زیر مجموعه دارد که در مدیریت های مختلف، تولید محتوی فرهنگی خواهیم داشت.

وی افزود: در مدیریت ادبیات، تولید و نشر کتاب را در نظر گرفته شده و در مدیریت هنری نیز تهیه مستند، کلیپ، تله فیلم و فیلمنامه با محوریت نقش زن در هشت سال دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد.

مدیر سازمان حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه سال 96 تله فیلمی آماده ضبط خواهد بود، اظهار کرد: امسال دو فیلم مستند از نقش زنان ایثارگر مازندرانی در دفاع مقدس آماده کریم و برای سال 96 فیلمنامه ای با عنوان «بیمارستان صحرایی» تدوین و برای تولید تله فیلم به جلوی دوربین خواهد رفت.

وی بخش تحقیقات این نهاد را مهم ارزیابی کرد و گفت: در بخش تحیقات و جمع آوری به دنبال شناسایی زنان ایثارگر مازندرانی و جمع آوری خاطرات آنان هستیم.

کهنسال گفت: از ابتدای شروع فعالیت سازمان حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در مازندران روی ایجاد بانک اطلاعاتی تمرکز کردیم که تاکنون بیش از 2 هزار زن ایثار گر مازندرانی شناسسی شده اند و برای آن ها شناسنامه جامع اطلاعاتی ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه بخش قابل توحهی از زنان ایثارگر مازندرانی در قید حیات نیستند، تصریح کرد: با توجه به جامعه آماری به دست آمده بیش از 200 ساعت مصاحبه جمع آوری شد.

مدیر سازمان حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران در ادامه گفت: از ابتدای سال در نظر داشتیم کتابی با محوریت نقش زنان ایثارگر مازندرانی در دفاع مقدس به چاپ برسانیم لذا جشنواره اسوه های صبر و استقامت را در دستور کار قرار دادیم.

وی تاکید کرد: از ابتدای خرداد ماه برای جمع آوری خاطرات زنان ایثار گر مازندرانی، دبیرخانه جشنواره ایجاد شد که در این رستا 450 خانواده مشارکت کردند.

کهنسال با بیان اینکه بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، اظهار کرد: 110 اثر به عنوان آثار منتخب معرفی شدند  38 اثر نیز به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

وی افزود: خاطرات برگزیده 38 نفر از زنان ایثارگر مازندرانی در قالب کتاب «کوثر» به چاپ رسید که در این جشنواره رونمایی شد.

مدیر سازمان حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شورای هماهنگی زنان ایثارگر مازندرانی با حضور دستگاه های مختلف تشکیل شده است، اظهار کرد: از مجموعه استانداری، مدیرکل دفتر زنان و امور خانواده استانداری، سپاه کربلا، آموزش و پرورش، صدا و سیما و تمامی نهاد هایی که در برگزاری این جشنواره کمک کردند کمال تشکر را دارم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار