مراسم روز شهید در گلزار شهدا و امامزاده صالح(ع) برگزار می‌شود/ گرامیداشت شهید رستگار در گلزار شهدا

مراسم روز شهید در گلزار شهدای بهشت زهرا و امامزاده صالح(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۳۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ - 08March 2017
مراسم روز شهید در گلزار شهدا و امامزاده صالح(ع) برگزار می‌شود/ گرامیداشت شهید رستگار در گلزار شهدابه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، به مناسبت فرا رسیدن 22 اسفندماه روز بزرگداشت مقام شامخ شهید مراسم به اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچم گنبد حرم امام حسین(ع) در قطعه شهدای گمنام (قطعه 44) گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران برگزار می شود.

این مراسم فردا پنج شنبه 19 اسفندماه ساعت 14 با حضور مسئولین لشکری و کشوری و جمعی از خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.

برگزاری مراسم گرامیداشت شهید رستگار

همچنین همزمان با فرا رسیدن سالگرد شهادت سردار شهید کاظم نجفی رستگار از فرماندهان لشکر 10 سید الشهدا,،مراسم گرامیداشت یاد این شهید در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.

این مراسم که فردا (پنجشنبه) از ساعت 9 صبح در یادمان شهدای لشکر 10 سیدالشهدا واقع در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود, با صبحگاه مشترک پاسداران سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) در گلزار شهدا همراه خواهد بود و پس از برگزاری مراسم گرامیداشت در  سالن دعای ندبه، مزار این شهید با حضور جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران واقع در قطعه 24 عظر افشانی و غبارروبی خواهد شد.

برپایه این گزارش, حاج کاظم نجفی رستگار در آغازین روزهای شکوفایی بهار سال 1339 در شهر ری به‌دنیا آمد و در دامان مادری مهربان و با دسترنج پدری کشاورز تکامل و تربیت یافت. از هفت سالگی، قدم در راه تحصیل علم گذاشت و با وجود سختی‌های زندگی تا کلاس سوم متوسطه با موفقیت به ادامه تحصیل پرداخت. اما پس از آن، از ادامه تحصیل بازماند و وارد مبارزات و فعالیت‌های انقلابی شد.

او که دوران نوجوانی را با زمزمه‌های نهضت امام خمینی(ره) آغاز کرده بود، در روزهای نخست پیروزی، با شروع غائله کردستان و تحریکات نیروهای ضد انقلاب، همراه نیروهای «دکتر چمران» راهی کردستان شد و آموزش‌های چریکی را در آن‌جا فرا گرفت.

وی که تربیت‌یافته مکتب بزرگانی چون شهید «دکتر چمران» و «حاج احمد متوسلیان» بود، پس از بازگشت در پادگان توحید به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد و بعد از مدتی به «فیروزکوه» رفته، کلاس‌های آموزش احکام دینی و مسائل نظامی را برای جوانان و نوجوانان برپا کرد.

وی را به‌عنوان فرمانده یکی از گردان‌های تیپ رسول الله(ص)، که فرمانده آن احمد متوسلیان بود، انتخاب کردند و بعد از شش ماه فعالیت، مسئولیت واحد عملیات را در پادگان توحید پذیرفت و تا شروع جنگ در این سمت باقی ماند.

حاج کاظم در این زمان طی مأموریتی جهت توانمندسازی نیروهای حزب‌الله، به‌عنوان فرمانده گردان به جنوب لبنان اعزام شد و مسئولیت تعدادی از عملیات‌ها را برعهده گرفت. وی در راه آماده‌سازی شیعیان لبنان از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

بازگشت او با تشکیل تیپ دوم سپاه تهران مصادف شد، که این تیپ به‌نام مبارک «سیدالشهدا(ع)» مزین شد و با جمعی از یاران و دوستانش، فرماندهی عملیات تیپ را عهده‌دار شد.

در مهرماه سال 1361 همسری مؤمن و پارسا اختیار کرد و چند روز بعد به جبهه رفت. شهید رستگار که تمام عمر خود را در جستجوی رستگاری ابدی گذرانده بود، در حین «عملیات بدر»، روز پنجشنبه 25 اسفند ماه 1363 هنگام اذان ظهر در شرق دجله (منطقه هور الهویزه) در حال شناسایی منطقه، همراه چند نفر از فرماندهان تیپ سیدالشهدا (ع) به درجه رفیع شهادت نائل آمد و آخرین آرزویش نیز محقق شد.

گویی حاج کاظم، فرمانده غریب لشگر سیدالشهدا (ع) به زیارت مولای کاظمین رفته بود که پیکر مطهرش بعد از 13 سال همچون سید و سالار شهیدان، قطعه قطعه به وطن بازگشت.

برگزاری مراسم گرامیداشت روز شهید در آستان امامزاده صالح(ع)

به مناسبت فرا رسیدن روز گرامیداشت مقام شهید, هجدهمین جلسه هیئت فرزندان شهدای اسلام گرامیداشت یاد شهدایی که در ماه اسفند به فیض شهادت نائل شدند, برگزار خواهد شد.

این مراسم فردا (پنجشنبه) از ساعت 15 با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا, جانبازان و ایثارگران و سخنرانی سردار سرتیپ امیر محمد حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلابی اسلامی در آستان مقدس امامزاده صالح برگزار خواهد شد.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار