مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه مطرح کرد؛

۵۰ درصد مردم روز شهید را می‌شناسند/لزوم ترویج فرهنگ ایثار

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ درصد مردم روز شهید را می‌شناسند بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.
کد خبر: ۲۳۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱ - 08March 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام هادی عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، در خصوص روز شهید و برنامه های این روز در استان کرمانشاه اظهار داشت: در کشورمان بیش از ۲۲۰ هزار شهید داده ایم و براین اساس شورای انقلاب فرهنگی تصمیم بر نامگذاری یک روز به عنوان روز شهید کرده است.

وی افزود: این روز در مصوبه سال ۸۳ شورای انقلاب فرهنگی تعیین و ۲۲ اسفند به عنوان روز شهید نامگذاری شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه تصریح کرد: این روز از سال ۸۳-۸۴ در تقویم رسمی کشور نامگذاری و درج شده است اما تا سال ۹۲ تقریبا کار زیادی برای شناسایی این روز انجام نشده بود و اکثر مردم با روز شهید آشنا نبودند.

حجت الاسلام عسگری تصریح کرد: طی پی گیری های صورت گرفته از سال ۹۲ به بعد این روز معرفی شد که مردم این روز را برای بزرگداشت مقام شهید بشناسند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: هم اکنون قریب به ۵۰ درصد مردم روز شهید را می شناسند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف نامگذاری این روز شناساندن آن به مردم است و توجه ویژه تری به مباحث شهید و شهادت شود.

حجت الاسلام عسگری از تدارک برنامه های متعدد برای بزرگداشت این روز در استان خبر داد و گفت: غبار روبی و گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا در استان و برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی- ورزشی- هنری و... از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این روز است و تعدادی از دستگاه های استان در برگزاری این برنامه ها مشارکت خواهند داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در پایان بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها