حجت الاسلام قاسمیان:

مسئولان فضای اردوهای جهادی را نمی‌شناسند/ مسئله گرد و خاک خوزستان را 3 ساله حل می‌کنیم

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) با گلایه از مسئولان گفت: مسئله گرد و خاک خوزستان را 3 ساله حل می‌کنیم.
کد خبر: ۲۳۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ - 08March 2017
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری «اردوهای جهادی خوزستان» به همت قرارگاه جهادی امام رضا(ع) امروز چهارشنبه (18 اسفندماه) در مجتمع فرهنگی امام‌ رضا(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام قاسمیان مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) با بیان اینکه خوزستان در محرومیت مطلق است، اظهار داشت: خوزستان در مشکلات بسیاری از جمله شرایط جوی همچون گرد و خاک و مشکلات معیشتی مردم رنج می‌برد.

وی افزود: امسال با وجود دعوت محدودی که انجام شد حدود 9‌ هزار نفر آماده حضور در خوزستان به منظور انجام فعالیت‌های جهادی شده‌اند که از بیرون استان خوزستان در قالب 250 اتوبوس وارد 12 شهر این استان می‌شوند و 6 هزار نفر نیز از خود استان خوزستان وارد کارهای جهادی می‌شوند.

قاسمیان دلیل حل نشدن مسئله گرد و خاک در خوزستان را بی‌کفایتی دانست و گفت: نیروهای جهادی حاضرند بدون کمک گرفتن از دولت موضوع گرد و غبار را در 3 سال حل کنند این سخن ادعا نیست و محاسبات آن انجام شده است.

وی تصریح کرد: اگر ظرفیت مردمی به جوش بیاید کارهای بزرگی صورت می‌گیرد. جایی که به مردم اعتماد شود و ظرفیت آن‌ها را بشناسند کارهای بزرگی صورت می‌گیرد.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) عنوان کرد: از 15 اسفند تا 15 فروردین و در حدود یک ماه نیروهای جهادی از شهرهای مختلف کشور همچون کرمان، ایلام، بوشهر، فارس، یزد و هرمزگان نیروهای جهادی برای انجام کارهای عمرانی، فرهنگی، پزشکی، روانپزشکی، مامایی، مشاوره خانواده و اشتغال وارد خوزستان می‌شوند.

قاسمیان با اشاره به اجرای طرح جهاد نیابتی برای افرادی که امکان حضور در اردوهای جهادی را ندارند، گفت: اردوهای جهادی بدون مرز است و اقشار مختلف در آن شرکت می‌کنند که موجب تحول فکری و ظاهری در آنان نیز می‌شود.

وی با گلایه از مسئولان در بحث محرومیت‌زدایی از استان خوزستان تصریح کرد: وضعیت خوزستان خراب است و در شرایطی که در برخی خانه‌های اطراف آبادان بوی گاز در تمام روز استشمام می‌شود؛ اما از نعمت گاز محروم هستند.

مسئول قرارگاه امام رضا(ع) با اشاره به ابداع طرح راهیان نور جهادی بیان کرد: تصمیم گرفتیم که در کنار زیارت راهیان نور کاری که شهدا در دوران دفاع مقدس به آن عمل می‌کردند را انجام دهیم از این رو طرح راهیان نور جهادی با فعالیت جهادی در طول روز و بهره بردن از خاطره راویان در مناطق عملیاتی در شب را برنامه ریزی کردیم.

وی با اشاره به عدم حضور مسئولان در اردوهای جهادی گفت: تنها وزیر بهداشت و برخی از سرداران سپاه تاکنون گروه‌های جهادی را همراهی کرده‌اند. متاسفانه مسئولان فضای اردوهای جهادی را نمی‌شناسند.

قاسمیان با اشاره به چگونگی تامین بودجه اردوها گفت: بخش عمده بودجه توسط خیرین تامین می‌شود. حلقه مرکزی قرارگاه جهادی خیرین را می‌شناسند با آن‌ها در ارتباطند که افراد بی‌نام و نشان زیادی در این راه به ما کمک می‌کنند.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار