مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور:

قرارگاه بیابان‌زدایی شهدای مدافع حرم درخوزستان تشکیل شده است

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: تا‌کنون کار ۱۱ هزار هکتار بیابان‌زادیی و ۵۹ هزار هکتار آبخیزداری با همکاری بسیج عملیاتی شده است.
کد خبر: ۲۳۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲ - 08March 2017

به گزارش دفاع پرس ازخوزستان، سردار نعمان غلامی امروز در جمع خبرنگاران اهواز اظهار داشت: بیابان‌زدایی و حل و مقابله با ریزگردها اولویتی جدی برای نظام است و مقابله با این موضوع نیازمند هم‌افزایی، هماهنگی و فعالیت جهادی توسط همه دستگاه‌هاست.

وی به فراهم کردن زمینه ورود مردم و نیروهای بسیجی با انگیزه نظام و انقلاب برای نقش‌آفرینی در این عرصه اشاره کرد و افزود: با توجه به تاکیدات حضرت آقا در مسئله ریزگردها و درباره خوزستان امروز در کشور موجی بسیار جدی از اعلام آمادگی برای ایفای نقش در این زمینه به وجود آمده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: در این راستا تفاهمنامه‌ای در ششم دی ماه با جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه و نیز سازمان بسیج مستضعفین منعقد شد.

وی گفت: 500 هزار هکتار که 450 هزار هکتار آن آبخیزداری و نیز 50 هزار هکتار بحث بیابان‌زدایی در سطح کشور در حال دنبال شدن است که در این راستا بسیج آمادگی خود را برای کار در این زمینه اعلام کرده و تا کنون کار 11 هزار هکتار بیابان‌زادیی و 59 هزار هکتار آبخیزداری از این مقدار با همکاری بسیج عملیاتی شده است.

سردار غلامی عنوان کرد: در خوزستان که اولویت جدی ما است در برنامه‌ای که بین بسیج و سازمان منابع طبیعی تفاهم شد 4هزار هکتار از کانون ریزگردها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه استان‌ها اعلام آمادگی کردند که در این زمینه ورود پیدا کنند، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی شده که در این حوزه از ظرفیت راهیان‌نور استفاده شود. با اینکه بحث ریزگردها تهدیدی جدی برای منطقه است ولی اعتقاد داریم که می‌توان با هماهنگی و کاری انقلابی و جهادی آن را به فرصتی کاملأ اقتصادی تبدیل کرد به طوری که بیابان‎ها منبع درآمدی برای مردم محل و روستاها شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: قرارگاه بیابان‌زدایی شهدای مدافع حرم به فرماندهی فرمانده سپاه استان تشکیل شده و همه استان‌ها با همکاری و پشتیبانی از این قرارگاه برای کمک به دولت در صحنه هستند.

وی گفت: از امروز قرارگاه کار کاشت نهال را آغاز کرده و بیست‌وچهارم اسفند ماه با حضور ریاست سازمان بسیج مستضعفین، مسئولان استانی و نیز حضور 2 تا 3 هزار نفر از بسیجیان اقدامی جدی در بحث کاشت نهال انجام خواهد شد.

سردار غلامی عنوان کرد: تا 15 فروردین ماه کار کاشت نهال با حضور همه گردان‌های بیت‌المقدس و سپاه استان و نواحی با اولویت کاری مردم روستاهای بخش غیزانیه دنبال می‌شود.

وی گفت: 4 هزار هکتاری که می‌باسیت اقدامات بیابان‌زدایی در آن انجام شود در قسمت بحرانی‌ترین کانون‌های ریزگردهای استان خوزستان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها