افزایش هجمه‌ها برای تخریب قرآن/ دنیا تشنه مکتب معنوی است

«آیت‌الله مکارم شیرازی» گفت: دنیا تشنه مکتب معنوی در سطح بالا بوده که آن مکتب جز در قرآن وجود ندارد و دانشنامه قرآنی می‌تواند این عطش روزافزون را ارائه دهد.
کد خبر: ۲۳۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴ - 08March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی»، مرجع تقلید امشب در مراسم رونمایی از نخستین جلد دانشنامه قرآنی که در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، با اشاره به وجه تشبیه نور با قرآن اظهار داشت: همان‌طور که میوه‌هایی که بر شاخسار درختان می‌روید به‌وسیله نور آفتاب است، پیروزی و آرامش انسان هم در پرتو نور قرآن است.

وی بابیان اینکه نور مایه اجتماع است، افزود: هنگامی‌که نور به مردمک چشم انسان می‌تابد یا نمی‌تابد، مردمک چشم انسان یا جمع می‌شود یا باز می‌شود، قرآن مجید هم مایه وحدت و اتحاد بوده، همچنین پیامبر اکرم(ص) به‌وسیله قرآن بود که توانست همه را گرد این مشعل جمع کند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: پرتو نور آفتاب بوده که بر دریاها می‌تابد و باران به وجود می‌آورد که زمین‌های مرده را سیراب کند، قرآن کریم هم باران رحمت الهی بوده که بر دل‌های مرده می‌تابد و آنان را زنده می‌کند.

وی با اشاره به وجه تشبیه دیگری از نور با قرآن کریم تصریح کرد: همان‌طور که نور از موانع بسیار زیادی عبور می‌کند، قرآن هم از موانع مختلف عبور می‌کند، همان‌طور که پیامبر(ص) در صدر اسلام موانع زیادی را پشت سر گذاشت و حکومت الهی را اجرا کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه از جهاتی قرآن مجید با نور شباهت دارد، افزود: ازجمله جاهایی که قرآن مجید با نور شباهت دارد این بوده که نور مایه هدایت است، بنابراین همان‌طور که نور مایه هدایت بوده قرآن هم مایه هدایت انسان‌ها برای رسیدن به خوشبختی است.

وی تصریح کرد: نور پرورش‌دهنده همه موجودات زنده است، می‌دانیم که اگر نور آفتاب نباشد هیچ موجود زنده‌ای در کره زمین نخواهد بود، ازاین‌رو نور قرآن هم احیاگر بوده و به‌سوی حیات آشکار، زنده می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان بابیان تشابه دیگری از نور و قرآن، خاطرنشان کرد: سرعت سیر نور، تشابه دیگری میان نور و قرآن است، همچنین قرآن مجید برترین سرعت‌های سیر را دارد که انسان را به آنجا می‌برد.

وی عنوان کرد: هنگامی‌که رنگین‌کمان تشکیل می‌شود درواقع هفت نور کنار یکدیگر جمع می‌شوند، قرآن مجید هم بخش‌هایی ازجمله تاریخ، اخلاق، بشارت و غیره را جمع کرده و آثاری را برای انسان ارائه کرده که اگر خود را در معرض تابش آن قرار دهیم از تمام برکات آن بهره‌مند خواهیم شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی بابیان اینکه دانشنامه قرآنی از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: دنیا تشنه مکتب معنوی در سطح بالا بوده که آن مکتب جز در قرآن وجود ندارد، و دانشنامه قرآنی می‌تواند این عطش روزافزون را به جامعه ارائه دهد.

وی ابراز کرد: هجمه‌ها برای تخریب قرآن در این زمان از هرزمانی بیشتر بوده به دلیل اینکه دشمنان، اسلام را مانع راه استفاده‌های نامشروع می‌بینند، بنابراین دانشنامه قرآنی می‌تواند به شبهاتی که علیه اسلام بوده پاسخ دهد.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: بعضی از فرق می‌گویند تشیع با قرآن مجید سروکار ندارد ازاین‌رو این دانشنامه می‌تواند صحبت‌های بیهوده فرق مختلف را از بین ببرد.

وی بابیان اینکه باید به نکاتی در نوشتن دانشنامه اهمیت دهیم، خاطرنشان کرد: اهمیت دادن به کیفیت، معتبر بودن مطالب و مفید بودن مطالب، ازجمله نکاتی است که باید در نوشتن دانشنامه موردتوجه قرار بگیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: امروزه به مطالب مفید و خوب اهمیت بسیاری داده می‌شود، همچنین باید در نوشتن کتاب یا مقاله از ادبیات محترمانه استفاده کرد، نباید به شبهاتی که بیان می‌شود پروبال داد، همچنین نباید به شبهاتی که ارائه می‌شود دامن زد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار