ایران استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق را محکوم کرد

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه در هشتادوچهارمین اجلاس شورای اجرایی این سازمان، خواستار پرهیز از سیاسی نمودن پرونده سوریه در این سازمان شد.
کد خبر: ۲۳۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰ - 08March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «علیرضا جهانگیری»، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه با گرامیداشت خاطره قربانیان سلاح‌های شیمیایی در کشورمان و همچنین یادآوری همزمانی سی امین سالگرد حمله شیمیایی به سردشت با بیستمین سالگرد تاسیس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، بر ضرورت افزایش تلاش کشورهای عضو در مسیر دستیابی به جهانی عاری از سلاح‌های شیمیایی تاکید کرد.

وی با اشاره به تحولات سوریه، ضمن تقدیر از همکاری این کشور با سازمان منع سلاح های شیمیایی در جهت برطرف کردن مشکلات باقیمانده ،به رغم شرایط دشوار در این کشور، خواستار پرهیز از سیاسی کردن پرونده شیمیایی سوریه در این سازمان و کمک به بهبود شرایط این کشور شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در لاهه همچنین با ابراز نگرانی عمیق از کاربرد سلاح های شیمیایی به دست گروه های تروریستی و افراطی در سوریه و عراق، بر لزوم محکوم نمودن این اقدامات از سوی جامعه جهانی و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از وقوع مجدد این گونه موارد تاکید کرد.

جهانگیری خواستار پرهیز کشورهای جهان از جمله کشورهای عضو سازمان منع سلاح های شیمیایی از ارائه حمایت های مالی و نظامی به گروه های تروریستی و پاسخگویی این کشورها شد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار