دبیر اجرایی کنگره ملی شعر مدافعان حرم:

چهارمین کنگره شعر مدافعان حرم در استان کرمانشاه برگزار می‌شود

دبیر اجرایی کنگره ملی شعر مدافعان حرم حضرت زینب (س) کرمانشاه گفت: چهارمین کنگره ملی شعر مدافعان حرم حضرت زینب (س) در تاریخ ۲۵ فروردین ۹۶ در کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۳۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ - 09March 2017

به گزارش دفاع پرس از كرمانشاه، محمد مسلم مقدسی دبیر اجرایی کنگره ملی شعر مدافعان حرم حضرت زینب (س) از برگزاری چهارمین کنگره ملی شعر مدافعان حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) در کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این کنگره شعر ملی در 25 فروردین ماه سال 96 در کرمانشاه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره ملی شعر مدافعان حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) گفت: شماره‌های کانال تلگرامی و واتساپ 09188375899 - 09216820728 و درگاه اینترنتی به آدرس www.samiin.ir و ایمیل www.aftab8982@gmail.com برای ارسال آثار شعرای استان برای این کنگره در نظر گرفته شده است.

مقدسی با اشاره به اینکه 18 فروردین ماه پایان مهلت ارسال آثار به این کنگره اعلام شده که این مدت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد، عنوان کرد: شاعران کشور در کلیه موضوعات از جمله شهادت حضرت زینب (سلام الله علیها)، وداع سیدالشهداء و حضرت زینب و اسارت کاروان آل الله می توانند آثار خود را در قالبهای موزون و آزاد به این کنگره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه موضوع ویژه این کنگره «صبر و پایداری خواهران شهدای مدافع حرم» است، بیان کرد: در این کنگره از خواهران 12 خواهر شهدای مدافع حرم استان و از بیش از 40 تا 50 رزمنده جبهه مقاومت اسلامی در جبهه‌های سوریه و عراق تجلیل و تقدیر می شود.

دبیر اجرایی کنگره ملی شعر مدافعان حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) با اشاره به حضور شعرا و مداحان مطرح کشور در این کنگره ملی گفت: قسمتی از این برنامه کنگره به تقدیر از «احمد عزیزی» و تجلیل از خانواده و خواهر او خواهد پرداخت و از خانواده شهید شاخص کشور «سید محمد سعید جعفری» دعوت و در این کنگره مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه از میان آثار ارسالی به این کنگره به 15 اثر به عنوان آثار برگزیده جوایز نفیسی اهدا می‌شود، اظهار کرد: در کنگره های مختلف سالهای گذشته از همسران 9 شهید مدافع حرم و 300 رزمنده جبهه مقاومت اسلامی در استان کرمانشاه تجلیل شد و بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و شبکه قرآن یک ساعت از این برنامه پخش کرد.

مقدسی با بیان اینکه از سال 89 تاکنون 26 کنگره شعر در سطح استان و کشور برگزار شده است، بیان کرد: خوشبختانه در این کنگره ها 30 تا 40 هزار شاعر ارزشی شرکت و بسیاری از شاعران که تا قبل از آن شعر در رابطه با اهل بیت (ع) نسروده بودند به سمت سرودن این اشعار مذهبی به واسطه این کنگره آمدند.

وی شعر آیینی را از پویاترین و فاخرترین جریانهای سبک شعری در دنیا دانست و اظهار کرد: باید در استان کرمانشاه بر روی مجموعه شعر آیینی کار ریشه ای انجام شود و مسئولان فرهنگی مربوطه به طور جدی برای باشکوه برگزار شدن این مراسمات پای کار بیایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار