استاندار کرمان:

سردار سلیمانی فرهنگ انقلاب اسلامی را به بیرون از مرزها برده است

استاندار کرمان گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی در خارج از کشور از مرزهای جمهوری اسلامی دفاع می‌کند و عمق فرهنگ انقلاب اسلامی را به بیرون از مرزها برده است.
کد خبر: ۲۳۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ - 09March 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمان، علیرضا رزم حسینی در شورای استانی ایثار و شهادت کرمان که در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری برگزار شد، با تاکید براینکه فرهنگ ایثار و شهادت، با انقلاب اسلامی عجین شده است، اظهار داشت: تاریخ معاصر ایران نشان می دهد که در هیچ دوره ای از تاریخ، مانند دوران طلایی دفاع مقدس ملت ایران دفاع نکردند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز همچون سه دهه گذشته نیازمند ترویج بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می باشیم، خاطرنشان کرد: در جنگی که به کشور ما تحمیل شد، رزمندگان، بسیج، ارتش، سپاه و مردم درگیر قیام ملی برای دفاع از کشور شدند.

 استاندار کرمان هدف از شورای سیاست گذاری فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج این فرهنگ در بین جوانان و نوجوانان دانست و یادآورشد: با همکاری همه دستگاه های اجرایی، این فرهنگ با جذابیت هایی که دارد، همچون دوران دفاع مقدس باید از مدارس و مساجد آغاز شود.

رزم حسینی با اشاره به اقدامات ارزشمند استان کرمان در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: ایجاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به ابتکار سردار سلیمانی در کرمان و همچنین تدوین نقش استان در دفاع مقدس و جمع آوری خاطرات و وصایای شهدا از جمله اقدامات کم نظیری کشور است که در استان کرمان در حال اجراست.

وی به برتری ویژه کرمان در این حوزه ها نسبت به سایر استان های کشور، گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی در خارج از کشور از مرزهای جمهوری اسلامی دفاع می کند و عمق فرهنگ انقلاب اسلامی را به بیرون از مرزها برده است که پیشگامی این امر مهم نیز، از آن کرمانی ها و سردار سلیمانی است.

رزم حسینی با تاکید براینکه باید دسترسی آسان به گلزار شهداء برای همگان بویژه گردگشران خارجی وجود داشته باشد، خاطر نشان کرد: با احیای نماد ایثارگران، گردشگران داخلی و خارجی متوجه می شوند که فرزندان این ملت چه فداکاری هایی را بدون هیچ چشم داشتبلکه مشتاقانه برای دفاع از سرزمین خود انجام داده اند.

وی یادآورشد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دستوری و صرفا دولتی نیست بلکه به مثابه ترویج فرهنگ اسلامی است که نباید در آن اکراه وجود داشته باشد بنابراین با رفتار و کردارمان به گونه ای عمل نمائیم تا مردم و جوانان مشتاقانه در این راستا حرکت کنند.

محمد مهدی ابوالحسنی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از مجموع شش هزار و 500 شهید در استان کرمان برای 150 شهید کتاب نوشته شده است، گفت: تاکنون با 10 هزار نفر از رزمندگان استان مصاحبه شده که کمتر از 10 درصد از این افراد را شامل می شود.

وی افزود: امروز هر حرکتی که در حوزه مقاومت در جهان انجام می شود، آثاری از دفاع مقدس در آن حوزه تاثیر دارد که در این راستا تدوین نقش استان کرمان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در قالب 128 پروژه در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها