محقق در اختتامیه جشنواره شعر فجر:

غمِ نبود شاعران نسل انقلاب امید به شاعران جوان را شیرین کرده است

عضو هیات علمی یازدهمین جشنواره شعر فجر با یاد و نام زنده‌یاد احمد عزیزی گفت: غم نبود شاعران نسل انقلاب با امیدی شیرین همراه است؛ امید به شاعران نسل جوان.
کد خبر: ۲۳۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ - 09March 2017
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «جواد محقق» در اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در تالار نور مشهد اظهار داشت: سی‌و چند سال در جمع‌های کوچک و بزرگ همنشین شاعرانی بودیم که بعدها هر کدامشان از سرآمدان ادبیات انقلاب شدند؛ کسانی که بخشی از هویت قابل توجه شعری انقلاب را رقم زدند.

وی با یادی از زنده‌یاد قصیر امین‌پور، سیدحسن حسینی، نصرالله مردانی و سلمان هراتی خاطرنشان کرد: ما در آن سال‌ها در جلساتی پرشور و پرانگیزه حضور داشتیم و درباره هرآنچه به رستاخیر بزرگ مردمی فجر مربوط بود، حرف می‌زدیم؛ اما هرگز فکر نمی‌کردم که در روزهای نه چندان دور، دیگر این عزیزان در کنار ما نباشند.

محقق با بیان اینکه بسیاری از چهره‌های سرشناس شعر انقلاب را در حوادث از دست دادیم با یادی از زنده‌یاد احمد عزیزی گفت: در این روزها یکی دیگر از آن شاعران، پس از 9 سال سکوت از دنیا رفت. آنها رفتند، اما شعر انقلاب ماند و محکم‌تر از گذشته به راه خود ادامه داد.

وی ادامه داد: امروز جای آنها را جوانانی گرفته‌اند که امام و انقلاب را ندیده‌اند؛ اما با همان شور به تبیین و ترویج آرمان‌های انقلاب می‌پردارند و به تولید ادبیات آرمانی انقلاب مشغول هستند. نبودن آنها در این محفل پراندوه است، ولی این غم با امیدی شیرین همراه است؛ امیدی که شما هستید.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار