امیر صالحی مطرح کرد؛

تبلور استقلال درعرصه‌های نظامی و ارتقای قدرت نظامی در کشور/ استکبار جهانی در مدیریت سامانه‌های خود فلج است

فرمانده کل ارتش گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی لذت استقلال را در عرصه‌های نظامی و ارتقای قدرت نظامی احساس می کنیم.
کد خبر: ۲۳۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ - 09March 2017

به گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی دفاع پرس امیر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دوره‌های بیست و ششم و دهم حرفه‌ای دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: بنده به دانشجویان و دانش آموختگان میهمان که از کشورهای دوست و همسایه در این دوره ها حضور داشتند و دوره را به اتمام رساندند و چه عزیزانی که در حال طی کردن دوره هستند خداقوت و این موفقیت را تبریک می گویم.

وی ادامه داد: دانشجویانی که در این دوره ها آموزش می بینند قطعا یک مروری خواهد شد به همه آموخته هایی که در میدان شاهد و ناظر آن بوده اید. ارتقا فکر شما بعنوان مدیریت رده های بالا، هرچه که با اندوخته های تجربی باشد می تواند آینده ما را بهتر رقم بزند. امروز ما در جهانی زندگی می کنیم که در آن کشورهایی با قدرت های نظامی بالا و متوسط حضور دارند.

این مقام ارشد نظامی خاطر نشان کرد: مردم در ابتدای انقلاب در خیابان ها شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سر می دادند. شاید آن روز آن کلمات شعاری بود. شعاری که برگرفته از انقلاب و مدیریت الهی امام خمینی (ره) بود اما آن شعار امروز به عرصه ظهور پیوسته و ما لذت استقلال را در عرصه های نظامی و ارتقای قدرت نظامی احساس می کنیم.

وی ادامه داد: امروز همه می دانند که داشتن قدرت نظامی برتر و بالا به خودی خود حاصل نمی شود، استقلال به خودی خود صورت نمی‌گیرد مگر اینکه نیروی انسانی کارآمد و با ایمان به عنوان گوهری گرانبها در سایه انقلاب اسلامی قرار گیرد.

فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: امروز کشورهای استعمارگر به دنبال تحمیل قدرت بر ما هستند اما چرا با داشتن توان نظامی در این امر ناتوان هستند؟ آنها از داشتن نیروی انسانی مومن و کارآمد که در جهت یک تفکر، یک مکتب از آرمان های کشور خود دفاع کنند رنج می برند.

امیر صالحی ادامه داد: امروز ما می‌بینیم که استکبار جهانی در مدیریت سامانه های خود فلج است و در تمام امور مدیریتی و سامانه ها در باتلاق گیر افتاده است و همین موجب فروپاشی آن ها خواهد شد این در حالی است که ما روز به روز در سایه انقلاب و رهبری عالی دینی حضرت امام خامنه ای با آرمان خواهی در پیشبرد اهداف رو به رشد هستیم.

فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم که ترفند هایی که دشمنان بکار می برند را بشناسیم و راه های مقابله با آن را پیدا کنیم و در صف اول آرمان های انقلاب از کشورمان دفاع کنیم.

وی ادامه داد: همسایه های ما مانند عراق و سوریه و کشور های شرقی که گرفتار همین توطئه ها و تهدیدات دشمنان هستند، امروز آثار معنوی و فکری انقلاب اسلامی ما به آن ها کمک می‌کند و در قبال این کمک آن ها دریافتند که هر کشوری که آزادی و استقلال بخواهد با مجاهدت و ایستادگی حتما بدست خواهد آورد.

امیر صالحی اذعان داشت: امروز ما در تمام زمینه ها نه فقط مدیریت انسانی بلکه در تمام عرصه ها پیشرو و به تولید و ساخت تجهیزات نظامی افتخار می کنیم، اگر از کشوری اس 300 می گیریم نمونه برتر آن را در کشور داریم. بنده می گویم و این ادعا را دارم که ما هم‌دوش برادرانمان در نیروهای مسلح این توان را داریم که در مقابل هر اندیشه و تهدیدات استکبار بایستیم.

شایان ذکر است در این مراسم بعد از قرائت قرآن مجید از نفرات برتر دانشجویان و خانواده محترم سرلشکر شهید حسن آبشناسان فرمانده لشکر 27 تک آور تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار