مدیرکل محفظ آثار دفاع مقدس قزوین خبرداد؛

چاپ 30 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس در سال 95

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین گفت: سال گذشته 20 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شده و تا پایان سال جاری نیز 30 جلد کتاب در همین حوزه منتشر می‌شود.
کد خبر: ۲۳۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸ - 09March 2017
به گزارش دفاع پرس از قزوین، چهارمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت و رونمایی از کتاب اتاق 24 با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا و مسئولین در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس برگزار شد.

سرهنگ مهدی طاهرخانی مدیرکل مرکز حفظ آثار دفاع مقدس در این جشنواره ضمن قدردانی از ایثار و فداکاری‌های همسران و مادران شهدا اظهار داشت: شماری از همسران شهدا با تحمل رنج و سختی سال‌های زیادی را بر بالین همسران جانبازشان ایثار می کنند.

وی افزود: وظیفه ما به عنوان بازماندگان عرصه دفاع مقدس و انقلاب گردآوری، نگهداری و انتشار از خود گذشتگی‌های شهدا و جامعه ایثارگری است.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته 20 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شده و تا پایان سال جاری نیز 30 جلد کتاب در همین حوزه منتشر می‌شود.

طاهرخانی با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان طی سال‌های انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، اضافه کرد: سال آینده 6 جلد کتاب در حوزه زنان ایثارگر رونمایی می‌شود.

چاپ 30 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس در سال 95

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری با این مضمون که "خاطرات فراوان، پرمغز و گویای دفاع مقدس ثروت عظیم و ارزشمند ملی است"، بیان کرد: اگر دشمنان ما انصاف داشته باشند باید خاطرات و ارزش‌های این شهیدان را در دانشگاه‌های خود تدریس کنند چراکه ایثار و جانفشانی این بزرگوان در راه هدف و اعتقادشان بی مثال است.

این مسئول تصریح کرد: ارزش‌هایی که شهدا برای آن جانفشانی کردند باید در مدارس و دانشگاه ها بیان شود تا آیندگان ما بتوانند به درستی با چنین گنجینه‌هایی آشنا شوند.

طاهرخانی ادامه داد: سال گذشته حدود 6 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس برای کودکان رونمایی شد.

وی اظهار کرد: حفظ گنجینه‌های دفاع مقدس بر دوش همه ما است، هنرمندان، نویسندگان و مسئولین در جهت حمایت باید همه تلاش خود را انجام دهند.

این مسئول ادامه داد: کلنگ مرکز فرهنگی دفاع مقدس به زمین زده شده و در صورت حمایت مسئولین این مرکز ساخته می‌شود.

طاهرخانی اظهار کرد: در سال‌های دفاع مقدس ایستادگی در مقابل دشمنان باعث شد تا بر دشمن غلبه کنیم و هم اکنون نیز در عرصه اقتصادی کشور نیازمند چنین ایثا‌هایی هستیم تا به موفقیت برسیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان قزوین 200 خانواده شهدای مفقودالاثر داریم و تاکنون پیکر 62 شهید گمنام را در استان تشییع شده‌اند.

انتهای پیام /
نظر شما
پربیننده ها