رسالت پاسداران در تحقق نقشه راه سال 1393

سپاه، پیشرو در عرصه های اقتصادی و فرهنگی

غرب برای مقابله با سپاه در بازی رسانه‌ای سعی می کند حضور سپاه را در بازسازی کشور و دور زدن تحریم ‌ها دخالت در عرصة اقتصاد کشور معرفی کند تا به زعم خود مردم را در برابر سپاه قرار دهد.
کد خبر: ۲۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵ - 07July 2014

سپاه، پیشرو در عرصه های اقتصادی و فرهنگی

خبرگزاری دفاع مقدس، رهبر معظم انقلاب در آغازین روز سال 1393 و سپس در ابعاد گستردهتری در سخنرانی سراسری در جمع مردم مشهد مقدس نقشه راه سال جدید را پیش روی ملت و مسئولان قرار دادند. ایشان سال 1393 را سال اقتصاد، فرهنگ با اراده ملی و مدیریت جهادی نامگذاری نمودند و چرایی ضرورت تحقق این مهم را تبیین کردند.

دو مقوله مهم و به هم پیوسته اقتصاد و فرهنگ اساس این رهنمودها را تشکیل می داد. اقتصاد به عنوان مؤلفه حیات مادی و بقای بشریت و فرهنگ به عنوان محور پویایی و سلامت جامعه درامور مختلف دو موضوع به هم پیوستهاند  به گونهای که میتوان گفت، کشور با توسعه اقتصادی بدون توجه به اصول فرهنگی نمی تواند به بقای خود ادامه دهد و در نهایت همچون ساختارهای سوسیالیستی و لیبرالیستی به زوال خواهد رسید.

فرهنگ اسلامی درعرصههای مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... ضامن سلامت و تحقق بخش آرمان های ملت خواهد بود. نکته مهم دیگر در رهنمودهای مقام معظم رهبری تأکید بر دو اصل اراده ملی و مدیریت جهادی است. ایشان به نوعی هم ملت و هم مسئولان را درتحقق راهبردهای فرهنگی و اقتصادی دخیل دانستهاند که از یک سو بیانگر لزوم استمرار و تقویت وحدت ملی در تحقق اهداف فرهنگی و اقتصادی است و ازسوی دیگر تبیینکننده حساسیتهای موجود درعرصههای اقتصادی و فرهنگی و لزوم ارادة همگانی برای مقابله با چالشهای پیش رو است.

تکیه براصل اقتصاد، فرهنگ با اراده ملی ومدیریت جهادی خنثی کننده طراحی دشمنان برای استمرار گرفتارسازی کشور در فضای سیاسی و انحراف جامعه و مسئولان از دغدغههای اصلی کشور یعنی حوزه های اقتصادی و فرهنگی است.

بررسی کارنامه غرب پس از انتخابات و تشکیل دولت یازدهم به ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی نشان می دهد که آنها تلاش دارند با ایجاد مطالبات حاشیهای و انحرافی در امور سیاسی و یا آزادی فعالیت برخی جریانهای سیاسی معاند، ملت و مسئولان و حتی محافل رسانهای کشور را به انحراف بکشانند تا ضمن گسست وحدت ملی کشور از آن در جهت جلوگیری از دستاوردهای اقتصادی و فرهنگی کشور بهره گیرند.

رهبرمعظم انقلاب با تأکید براصول اقتصادی وفرهنگی درشعار سال بار دیگر پایان حماسه سیاسی را با انتخابات سال 92 مورد تأکید قرار داده ومحور اراده ملی و مدیریت دولتمردان کشور را بر لزوم توجه ویژه به امور اقتصادی و فرهنگی معطوف نمودهاند. اصلی که توجه به آن فانوس راهی در مقابله با طراحی دشمنان است.

با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب کلیه آحاد ملت در تمام عرصهها و مشاغل و رده های کشوری و لشکری و اجتماعی می توانند نقشی تعیین کننده در اجرایی شدن راهبرد تحقق اهداف اقتصادی و فرهنگی ایفا نمایند. البته اقتصاد و فرهنگی که برگرفته از اصول اسلامی و ایرانی باشد تا ضمن حفظ و ارتقای اقتصاد و فرهنگ کشور از ایجاد چالشها و تهدیدات جدید برای کشور و نظام اسلامی جلوگیری کند.

در این میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از پیشگامان تحقق اهداف و آرمان های ملت ایران و نظام اسلامی می تواند نقش تأثیرگذاری در این زمینه ایفا نماید.

بررسی کارنامه سپاه نشان میدهد که این نهاد مردمی و ملی در کنار تلاش برای ارتقای توان دفاعی کشور و مقابله با تهدیدات دشمنان، در عرصه های فرهنگی و اقتصادی کشور نیز نقش مهمی را ایفا کرده است.

هر چند دشمنان نظام اسلامی و ملت ایران برای رسیدن به اهداف خود با فضای تبلیغاتی تلاش کردهاند تا این حضور را دخالت سپاه در امور اجتماعی معرفی نمایند تا جامعه را از ظرفیتهای عظیم فرهنگی سپاه محروم سازند، اما سپاه بر اساس رسالت خویش در برابر این طراحیها و فرافکنیها از عرصه خدمترسانی فرهنگی خارج نشده و همواره در کنار سایر اقشار جامعه برای ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی تلاش نموده است.

در حوزه سازندگی نیز سپاه تلاش کرده تا از یک سو از ظرفیتهای خود برای بازسازی و پیشرفت کشور بهره گیرد وازسوی دیگر با تکیه بر روحیة بسیجی خویش وظرفیتسازی درآحاد مختلف جامعه برای مقابله با تحریمها گام برداشته است که نمود آن را در خودکفایی کشورها درعرصههای فنی و مهندسی و حتی درعرصه نفت و گاز میتوان مشاهده کرد. عرصههایی که غرب با تحریم آنها به دنبال به زانو در آوردن ملت ایران بودهاند که ایستادگی و مقاومت ملت ایران و تلاش تمام اقشار جامعه از جمله سپاه در مقابله با این طراحیها به ناکامی برای دشمنان این مرز و بوم مبدل شده است.

نکته قابل تأمل آنکه غرب برای به چالش کشاندن کشور ومقابله با سپاه درناکارآمد ساختن تحریمها دربازی رسانهای سعی نموده حضور سپاه را در بازسازی کشور و دور زدن تحریمها دخالت درعرصه اقتصاد کشور معرفی نماید تا به زعم خود مردم را دربرابر سپاه قرار دهد و در نهایت ازاین حربه برای ایجاد فضای غبارآلود سیاسی و امنیتی و نیز جلوگیری از رشد اقتصادی کشور بهره برداری نماید که با هوشیاری ملت و اعتماد فراگیر و همه جانبه آنها به سپاه این توطئه با شکست مواجه شده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار