آیت‌الله امامی‌کاشانی:

حکامی که با صهیونیست‌ها هستند، آدم نیستند/ فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دنیای اسلام نشر پیدا کرده است

آیت‌الله امامی‌کاشانی امام‌جمعه موقت تهران گفت: بعضی حاکمان اسلامی در بعضی کشورها با صهیونیست‌ها هستند و با دشمنان اسلام هستند، اینها آدم نیستند.
کد خبر: ۲۳۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ - 10March 2017

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته، با تاکید بر مسئله اخلاق، توکل و اخلاص و انس به خدا، گفت: اصل همه اینها محبت به خداست و حب به خدا باعث می‌شود انسان به عمق فضائل انسانی برسد.

وی افزود: انسان از حب به خدا به بلندترین نقطه می‌رسد و اگر چنین باشد انسان یک انسان کامل است و انسان کامل کسی است که تمام‌نمای خدا است. یعنی تحقق اسماءالحسنی. بعضی از این انسان‌ها قدم‌هایشان را بلند برمی‌دارند و با عظمت گام برمی‌دارند و سر آن این است که اگر صفات حق در او نقش بست، این می‌شود مظهر عقل کلی، عقل کلی یعنی همه ارزش‌ها و همه جمال‌ها و زیبایی‌ها.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: هوی و هوس کارهای انسان‌های معمولی را توجیه می‌کند. این مربوط به عقل جزیی می‌‌شود و باید مراقب باشیم عقل جزیی باعث فراموشی عقل کلی نشود و بر آن غلبه پیدا نکند.

امامی‌کاشانی با بیان اینکه کام دنیا آدمی را ناکام می‌کند، گفت: بنده که در راه می‌آمدم، ریاست بنیاد شهید راجع به شأن شهید صحبت می‌کرد؛ بنده به این فکر افتادم که جوانی که به جبهه می‌رود ناکام است؟ که می‌گویند این 20 ساله رفت، 30 ساله رفت؛ این ناکام است؟ آیا انسانی که 80 سال دارد کام‌رواست؟ 100 سال عمر داشته کام روا شده است؟ پیر 90 ساله‌ای که با کوله‌باری از دورغ و فساد و مال مردم خوردن و حق مردم را ضایع کردن زندگی کرده و خودپرستی دارد کام روا شده است؟ این آدم وقتی بمیرد نمی‌گویند ناکام است می‌گویند در چاه فساد گناهان افتاده بوده است. اما چه بسا جوانی که با عشق به اهل بیت در جوانی می‌رود کام‌روا شده است، او ناکم نیست.

وی با طرح این پرسش که جامعه مترقی و متمدن چه جامعه‌ای است؟ تصریح کرد: آن جامعه جامعه توحیدی و متوجه به خدا است، دنبال عدالت و امنیت و رسیدگی به حقوق مردم و امت اسلام باشیم. امت اسلام 14 الگو دارد که اول آن پیامبر و آخر آن حضرت مهدی (عج) است، این 14 نفر مورد احترام تمام امت اسلامی هستند و حال بگذریم که بعضی حاکمان اسلامی در  بعضی کشورها با صهیونیست‌ها هستند و با دشمنان اسلام هستند، اینها آدم نیستند.

امام جمعه تهران ادامه داد: فرهنگ ما فرهنک بسیار بزرگی است. ما افتخار می‌کنیم به سیادت و فرهنگمان؛ این فرهنگ ایران است و این فرهنگ جمهوری اسلامی ایران است و این فرهنگ در دنیای اسلام نشر پیدا کرده است و فلسطین را به راه انداخته است و یمن را در برابر آل‌سعود به پا کرده است.

امامی‌کشاتنی اضافه کرد: شب عید به افراد بینوا برسیم، ببنید حضرت فاطمه چگونه الگویی بود، مدام در عروسی‌ها به خودمان نرسیم. در لباس‌ها فقط به فکر پوشش خودمان نباشم به فکر عروس‌های دیگر هم باشیم.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به تشکیل اجلاسیه خبرگان گفت:‌ مجلس خبرگان وظیفه مهمی دارد و آن  کشف ولی‌امر است.

ادامه دارد..

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار