من انقلابی‌ام-70/

حضور کاروان «فاطمیون» افغانستان در یادمان شهدای هویزه

بعد از ظهر امروز(جمعه) کاروان «فاطمیون» که جمعی از جانبازان مدافع حرم افغانستانی و خانواده‌های شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون در آن حضور دارند، میهمان یادمان شهدای هویزه شدند.
کد خبر: ۲۳۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ - 10March 2017
حضور کاروان «فاطمیون» افغانستان در یادمان شهدای هویزهبه گزارش خبرنگار دفاع پرس در جهاد رسانه‌ای شهید رهبر، بعد از ظهر امروز(جمعه) اعضای کاروان «فاطمیون» در یادمان شهدای هویزه حضور یافتند.
 
اعضای این کاروان جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم فاطمیون، جانبازان و رزمندگان مدافع حرم و دانشجویان و دانش آموزان افغانستانی هستند.
 
فاطمیونی‌ها هدف خود از حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دوران دفاع مقدس را گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس به خصوص شهدای افغانستانی که در جبهه‌های ایران اسلامی در مقابله با دشمن بعثی به شهادت رسیده‌اند و تجلیل از مادران شهدا عنوان کرده‌اند.
 
لشکر فاطمیون، یگانی است که از چند سال پیش برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه تشکیل شده است. اعضای این لشکر افغانستانی و در چند سال گذشته شهدای بسیاری را برای دفاع از حرم تقدیم اسلام کرده‌اند. اولین فرمانده این یگان شهید علیرضا توسلی(ابوحامد) بود.
 
همچنین در دوران دفاع مقدس 2 هزار افغانستانی در جبهه‌های ایران به شهادت رسیدند و یا مجروح شدند. افغانستانی‌ها علاوه بر اینکه در دوران دفاع مقدس یگانی تحت عنوان ابوذر داشتند در بسیاری از لشکرها همچون لشکرهای نصر، امام رضا(ع) و علی بن ابی‌طالب(ع) حضوری فعال و موثر داشتند.
 
رزمندگان تیپ ابوذر در سال‌های 64 و 65 زیر نظر قرارگاه برون مرزی رمضان، در ارتفاعات سر به فلک کشیده شمالغرب کشور به دفاع از اسلام پرداختند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار