امام جماعت اهل سنت سنندج :

وحدت با الگو پذیری از آموزه های نبوی و سیره اهل بیت (ع) عملی می‌شود

امام جمعه اهل سنت منطقه قشلاقی سنندج اظهار کرد: زمانی وحدت اجرایی و در کشور پرافتخار و سرافراز ایران به اجرا در می‌آید که به آموزه های نبوی و سنت اهل بیت (ع) عمل شود و سیره خلفا و بزرگان الگو قرار گیرد.
کد خبر: ۲۳۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ - 10March 2017

 به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ماموستا محمد زان سلیمی امام جماعت و جمعه قشلاق شهرستان سنندج به موضوع وحدت بین امت اسلامی اشاره کرد و گفت: زمانی وحدت عملی می شود و در کلام و گفتار جامه عمل پوشانده می شود که فرد سنی مذهب به آنچه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) فرموده عمل کند و فرد شیعه به آنچه حضرت علی (ع) فرموده عمل کند.

وی در تعریف سنی و شیعه اظهار کرد: به فرد سنی مذهب به این جهت سنی گفته می شود که او تابع سنت پیامبر(ص) است و عنوان شیعه به فردی اطلاق می شود که شیعه علوی است؛ پس زمانی این وحدت اجرایی و در کشور پرافتخار و سرافراز ایران به اجرا در می آید که به آموزه های نبوی و سنت اهل بیت(ع) عمل شود و سیره خلفا و بزرگان و کردار و اخلاقشان الگو قرار گیرد.

وی عدم ارتباط روحانیون اهل تسنن و تشیع با جوانان را بیشترین عامل جدایی آنان از معارف دین الهی عنوان کرد و گفت: جوانی که ارتباطش با روحانی قطع می شود احتمال فرورفتن در باتلاق گمراهی را پیدا می کند و در برخی اوقات به منجلاب تکفیر و داعش گرایش پیدا می‌کند و این بهترین نکته است که روحانی قدرت جذب جوان را داشته باشد.

 ماموستا محمد زان سلیمی در پاسخ به این سوال که علت عدم اشتیاق برخی از جوانان به معارف الهی در چیست اظهار کرد: علتش ضعف تبلیغ طلاب شیعه و سنی است و حکیمانه عمل نکردن ما است؛ خداوند متعال در قرآن، حکمت را پس از موعظه حسنه قرار داده است و به قول مقام معظم رهبری باید بصیرت روحانی بالا رود تا اقشار مختلف مردم را به سوی مبانی دین تشریح و تبلیغ کند.

وی با بیان اینکه امروزه وظیفه مهمی در قبال جوانان کشورمان داریم اظهار کرد: ما باید شبانه روز به درگاه خداوند حاجت بطلبیم که در راه دینی که  توسط دشمنان در حال تضعیف است به حسن و نظر پیامبر اکرم(ص) تقویت شود.

 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار