چهارمین همایش «اسوه های صبر و مقاومت» در سمنان برگزار شد

چهارمین همایش «اسوه های صبر و مقاومت» در سمنان برگزار و از همسران و مادران شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهید تفحص تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۲۳۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ - 11March 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، چهارمین همایش اسوه های صبر و مقاومت استان سمنان، با هدف تجلیل از همسران شهدا و با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان و رابطین دستگاه های اجرایی در گلزار شهدای امام زاده یحیی سمنان برگزار شد.

در این مراسم، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان طی سخنانی ضمن گرامیداشت شهدای عملیات «بدر» و همچنین یاد و خاطره 167 شهید استان سمنان در این عملیات، گروههای مردمی و بسیج راه به عنوان اولین مدافعین انقلاب درهشت سال جنگ تحمیلی نام برد و اظهار داشت: موفقیت رزمندگان اسلام درسال های دفاع مقدس مرهون شهامت، شجاعت و ایثار مادران و همسران فداکار آنان است.

سلامی در بخش دیگری از سخنان خود نقش زنان در دفاع مقدس را بسیار گسترده و تاثیر گذار عنوان کرد و یادآور شد: از حضور مستقیم در دفاع مقدس تا خدمات پشتیبانی از جنگ و حتی سرکشی از خانواده رزمندگان عرصه گسترده ای جهت مجاهدت شیر زنان انقلابی ما در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی بود.

وی خاطر نشان کرد: رسالت زینبی امروز زنان مسلمان و انقلابی ما حضور فعالانه در مقابله با جنگ نرم دشمنان و ترویج ارزش های انقلاب و دفاع مقدس در جامعه است.

در ادامه این دیدار، سرهنگ معینیان از پیشکسوتان دفاع مقدس نیز بیان داشت: بانوان ایران اسلامی با تأسی از حضرت فاطمه زهرا (س)، فرزندان رشیدی را تحویل جامعه اسلامی داده و نقش بسزایی در دوران هشت سال دفاع مقدس داشتند.

وی تأکید کرد: زنان غیور ایران برای نجات کشور، اصلی‌ترین سرمایه‌های زندگی خود یعنی جان، مال، همسر، فرزند، برادر و پدر را هدیه کردند و همه ما باید به این حماسه‌ آفرینی‌ها افتخار کنیم.

در پایان این مراسم از تعدادی از همسران و مادران شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهید تفحص تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار