ماموریت شن‌ها

در کتاب مأموریت شن‌ها، روایت شکست آمریکا در ایران را از دریچه دوربین به نظاره می‌نشینیم.
کد خبر: ۲۳۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ - 29March 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، دولت جنايتكار آمریکا با اجراي کودتای 28 مرداد 1332، زمینه 25 سال سیطره و چپاول کشور ایران و تداوم حکومت دست‌نشانده محمد رضا پهلوي را فراهم ساخت. با پیروزي انقلاب شکوهمند اسلامی در 22 بهمن 1357 آمریکا بزرگ‌ترین پایگاه خاورمیانه خود را از دست داد و از آن لحظه سفارت خود در ایران را مرکز همه توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی قرار داد؛ اما با تسخیر لانه جاسوسی در تاریخ 13 آبان 1358 و افشای دخالت‌های آمریکا در منطقه، هیمنه سیاسی آنها شکست.

آمریکا برای حفظ سیطره ظالمانه‌اش تصمیم به حمله نظامی به ایران گرفت و با اجرای یک عملیات گسترده چند مرحله‌ای، درصدد نابودی انقلاب نوپاي اسلامی ایران بود؛ ولی غافل از آن که خداي عزیز و جبار در کمین ستم‌پیشگان هست. تهاجم گسترده نظامی آمریکا به ایران در 4 اردیبهشت 1359 با معجزه الهی در هم شکست. معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: «اشتباه کارتر در آن است که گمان می‌کند با دست زدن به این مانورهاي احمقانه می‌تواند ملت ایران را که براي آزادي و استقلال خویش و براي اسلام عزیز از هیچ فداکاري روي گردان نیست از راه خودش که راه خدا و انسانیت است منحرف کند.»

در کتاب مأموریت شن‌ها، روایت شکست آمریکا در ایران را از دریچه دوربین به نظاره می‌نشینیم و اين كلام زيباي حضرت امام(ه) را به ياد می‌آوریم كه فرمودند:

«نباید بیدار بشوند آنهایی که توجه به معنویات ندارند و به این غیب ایمان نیاورده‌اند؟ نباید بیدار بشوند؟ کی این هلیکوپترهاي آقاي کارتر را که می‌خواستند به ایران بیایند را ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند، شن‌ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست، قوم عاد را باد از بین برد. این باد مأمورخداست، این شن‌ها همه مأمورند. تجربه بکنند باز.»

تصاویر ارائه شده در این کتاب مربوط به تعدادی از آژانس‌های عکس دنیا و برخی از عکاسان ایرانی که در صحنه حاضر شده‌اند، می‌باشد و از ابتدای آماده شدن نیروهای آمریکایی تا بعد از شکست سنگین متجاوزان را به تصویر کشیده است.

بخش عمده تصاویر این کتاب که با تلاش مشترک آقایان حامد صدیقی و محمدرضا کلانتری سرچشمه تهیه شده، تاکنون منتشر نشده است که می‌توان به تصاویری از حضور برخی از شخصیت‌های کشوری و نظامی بویژه رهبر معظم انقلاب، شهید دکتر چمران و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در محل حادثه اشاره کرد. این کتاب در سال 1390 به همت معاونت هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد تهیه و تدوین شده و برای اولین بار در قطع خشتی 14‍×14 توسط بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شده است.

کار طراحی و صفحه آرایی کتاب را آقایان حامد زارع و محمدهادی دهقان زیر نظر محمد صمدی، مدیر هنری مجموعه انجام داده‌اند.

تیراژ این کتاب در چاپ اول 2000 نسخه بوده و چاپ دوم آن همراه با ترجمه متون به دو زبان انگلیسی و عربی نیز آماده  ارائه به علاقه‌مندان می‌باشد.

ماموریت شن ها 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار