سرپرست پایگاه هوانیروز کرمانشاه در گفت‌وگو دفاع پرس مطرح کرد؛

پشتیبانی از قرارگاه‌های غرب و شمالغرب ارتش و سپاه/ انهدام گروهک پژاک در مرزهای غربی کشور

سرپرست پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه گفت: از مهم‌ترین مأموریت‌های این پایگاه پشتیبانی از یگان‌های زمینی قرارگاه‌های غرب و شمالغرب ارتش و سپاه پاسداران است.
کد خبر: ۲۳۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ - 11March 2017
پشتیبانی از قرارگاه‌های غرب و شمالغرب ارتش و سپاه/ انهدام گروهک پژاک در مرزهای غربی کشور
سرهنگ «عزت‌ الله زندیه» سرپرست پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه و سراستاد خلبان بالگرد 214، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: مأموریت هوانیروز کرمانشاه مثل دیگر یگان‌های هوانیروز در مجموع دفاع و پشتیبانی از یگان‌های سطحی ارتش و سایر نیروهای مسلح است.
 
وی افزود: پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه به طور کلی مأموریت پشتیبانی از قرارگاه شمالغرب سپاه پاسداران، قرارگاه شمالغرب ارتش، قرارگاه نجف اشرف و قرارگاه غرب ارتش را به عهده دارد. این پایگاه همچنین کلیه مرزهای غربی کشور را تحت پوشش عملیاتی دارد.
 
سرهنگ زندیه در ادامه گفت: این پایگاه از سال 92 به عنوان آمبولانس هوایی در حمل و تخلیه مجروحین و انتقال آنها به مراکز استانی ماموریت‌های لازم را با استفاده از بالگردهای 214 و 205 انجام می‌دهد.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های این پایگاه در حوزه‌های مختلف افزود: هوانیروز کرمانشاه مطابق با مأموریت‌های خود از انواع بالگردهای 214 و 205 در ترابری هوایی و پشتیبانی تدارکاتی استفاده می‌کند و همچنین از بالگردهای کبرا در مأموریت‌های رزمی استفاده می‌کند.
 
سرپرست پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تاکید کرد: این پایگاه در راستای تامین اطلاعاتی نیروهای مسلح همچنین از بالگردهای 206 (جت رنجر) استفاده می‌کند.
 
وی با اشاره به مأموریت‌های رزمی این پایگاه گفت: در ماه‌های اخیر یک تیم آتش از این پایگاه به پشتیبانی از قرارگاه نجف در مرزهای غربی کشور حضور پیدا کرده و گروهی از معاندین موسوم به پژاک را به درک واصل کرد.

 انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار