همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) در فرهنگسرای گلستان صورت گرفت؛

تجلیل از مادران و همسران شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم

به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) جمعی از مادران و همسران شهدا در فرهنگسرای گلستان تجلیل شدند.
کد خبر: ۲۳۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ - 11March 2017

تجلیل از مادران و همسران شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس،‌ نغمه عشاق عنوان ویژه برنامه‌ای است که با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم به همت فرهنگسرای گلستان و با حضور خانواده‌های این شهدا برگزار می‌شود. همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) در ویژه برنامه هفتگی «نغمه عشاق» ضمن برگزاری زیارت عاشورا و سخنرانی مذهبی، به تقدیر و تجلیل از مادران شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم پرداخته شد.

حجت الاسلام و‌المسلمین وحیدی در این مراسم با بیان اینکه خوشی‌های دائم و لذت‌های همیشگی به گفته خداوند نصیب کسانی خواهد شد که مصیبت‌ها را تحمل کنند، گفت: حتی در امور دنیوی هم وقتی یک مقایسه سطحی کنید می‌بینید اگر کسی ماه‌ها سختی نکشد، تمرین نکند نمی‌تواند در ورزش قهرمان شود یا مدال بگیرد، قطعا هرچقدر هم بیشتر تحمل سختی‌ها را داشته باشد موفق‌تر خواهد بود به همین دلیل بهشت هم جای کسانی است که محرومیتها را تحمل کردند و صبر پیشه کردند.

وی افزود: در این مسیر استثنایی وجود ندارد مثلا وقتی امام حسین (ع) قرار است الگوی بشر شود یا امیرالمومنین اگر قرار است اولین امام معصوم باشد پس باید مصیبت بکشد ما در میان همه سختی کشیده‌ها مادران، زنان و خواهرانی داریم که حتی در پاره‌ای از موارد از مردان بیشتر مصیبت کشیدند؛ حقیقتا نمونه حضرت ام‌البنین(س) که چهار پسر خود را در کربلا تقدیم کند در تاریخ اسلام بسیار کم داریم.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی اظهار داشت: اوج شهامت این مادر زمانی است که وقتی خبر شهادت چهار فرزندش را می‌آورند به بهترین وجه تحمل کرد و هیچ وقت اعتراضی نداشت حتی نقل است که لحظه‌ آخری که کاروان آقا عبدالله الحسین(ع) می‌خواست راه بیافتد، حضرت عباس(ع) خدمت مادرش آمد و دست مادرش را بوسید و تنها خواسته حضرت ام‌البنین(س) از پسرش این بود که حتی یک لحظه حسین را تنها نگذارد.

وی تأکید کرد: ما نمونه‌های مادرانی به شیوه و سیاق حضرت ام‌البنین(س) را در تاریخ دفاع مقدس بسیار داشتیم و امروز می‌بینیم که این نهضت حتی در میان مادران شهدای مدافع حرم هم ادامه پیدا کرده است و با صبر و شجاعت خود فرزندانشان را برای دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم السلام عازم دفاع می‌کنند.

گفتنی است، در این مراسم از خانواده شهیدان غلامعلی چوپانی، محمد لاهوتی و شهید مدافع حرم علی آقا عبداللهی با اهدای لوح و هدایا تقدیر شد.

علاقمندان به حضور در این برنامه می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار