من انقلابی‌ام-86/ دانشجوی اوکراینی:

راهیان نور نقش موثری در اتحاد ملت‌ها دارد

دانشجوی اوکراینی زائر یادمان‌های شهدا می‌گوید که راهیان نور نقش موثری در اتحاد ملت‌ها دارند.
کد خبر: ۲۳۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ - 11March 2017
راهیان نور نقش موثری در اتحاد ملت‌ها دارد«الینا» دانشجوی اوکراینی رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تهران است که میهمان یادمان شهدای هویزه شده است. او که یکی از هزاران زائران خارجی راهیان نور است در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در جهاد رسانه‌ای شهید رهبر می‌گوید: بیست سالم بود که با انقلاب اسلامی، رهبر انقلاب اسلامی و مفاهیم این انقلاب آشنا شدم و فهمیدم که عده‌ای نیز برای پاسداری از این انقلاب در دفاع در برابر دشمن به شهادت رسیده‌اند.
 
وی ادامه داد: کنجکاو شدم تا اطلاعات بیشتری در خصوص انقلاب اسلامی ایران و شهدای جنگ تحمیلی به دست بیاورم، لذا با توجه به آشنایی که با زبان و ادبیات فارسی داشتم به مطالعه کتب و متن‌های مختلف پرداختم. این آشنایی‌ها مرا به این سرزمین‌ها کشاند و موجب شد که همان سال‌ها برای نخستین بار به راهیان نور بیایم.
 
این دانشجوی اوکراینی عنوان می‌کند: در همان سال از بسیاری از مناطقی که در جنگ تحمیلی حادثه‌های مهمی در آن رخ داده است، بازدید کردم. آن سفر برایم تجربه بسیار شیرینی بود و علاقه‌مند شدم که باز هم در این سفر حضور پیدا کنم. لذا چند بار دیگر به این سرزمین‌ها آمدم.
 
وی خاطرنشان می‌کند: راهیان نور و مناطق و یادمان‌هایی که در این بخش از کشور ایران وجود دارد، نقش مهمی در برقراری وحدت بین ملت‌ها می‌توانند داشته باشد.
 
الینا در خصوص این نقش توضیح می‌دهد: با مطالعه زندگی شهدای ایران دانستم که شهدا و رزمندگان ایران دغدغه‌ای مقدس داشته‌اند و من این دغدغه را در فکر و اندیشه زائران و بسیاری از مردم نیز دیده‌ام. من باید بگویم که این دغدغه تنها مختص ایرانی‌ها نیست بلکه بسیاری از مردم دنیا این دغدغه مقدس را دارند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار