حسین راغب مطرح کرد؛

ناکامی شیخ‌نشین‌ها در ضربه زدن به رابطه ایران و روسیه

عضو پارلمان سوریه گفت: کشورهای عربی و در بین آنها شیخ‌نشینان حاشیه خلیج فارس همه قوای خود را برای ضربه زدن به رابطه ایران و روسیه به‌کار گرفتند و در همین راستا نتانیاهو را به مسکو فرستادند.
کد خبر: ۲۳۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ - 11March 2017
ناکامی شیخ‌نشین‌ها در ضربه زدن به رابطه ایران و روسیهبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حسین راغب» عضو پارلمان سوریه اظهار داشت: شکست های متوالی اردوی گردانندگان تروریسم در سوریه برای جبران زیانشان در حلب، تدمر و ریف دمشق و حملات تروریستی سهمگین علیه سوریه و جبهه مقاومت، آتش جنگ در روزهای آتی را بیش از پیش شعله‌ور می کند.

وی با اشاره به تلاش کشورهای حامی تروریسم برای کاشتن بذر فتنه بین قدرت‌های مبارز با تروریسم و از جمله بین سوریه، ایران، روسیه و حزب الله گفت: این توطئه‌ها به لطف هوشیاری رهبران و ملت‌های جبهه مقاومت ناکام خواهد ماند.

الراغب گفت: از مهمترین مظاهر فتنه از طریق جنگ رسانه‌ای متهم کردن نادرست ایران به گسترش تشیع در کشورهای عربی است، چیزی که در اظهارات اخیر دبیرکل اتحادیه عرب نمود پیدا کرد.

عضو پارلمان سوریه در ادامه پرسید: اگر جمهوری اسلامی ایران به دنبال شیعه کردن سنی‌هاست چگونه می‌توان حضور هشت میلیون شهروند سنی مذهب در ایران را که در کمال آزادی زندگی می‌کنند، توجیه کرد.

الراغب اظهار داشت: اگر ایران تنها از شیعیان حمایت می‌کند، پس حمایت‌هایش از جنبش‌های مقاومت فلسطینی و پیشگامی آن در فرهنگ گفت‌وگوی بین ادیان و مذاهب را چگونه تفسیر می‌کنیم .

الراغب گفت: بنده در مقام عضو پارلمان سوریه هیچ‌گاه شاهد هیچ گونه تلاشی از سوی ایران برای دخالت در مسائل دینی و مذهبی جامعه سوریه نبوده‌ام و چیزی را که شاهد بوده‌ایم، احترام ایران به شعائر و مقدسات و آزادی پیروان ادیان مختلف بوده است.

عضو پارلمان سوریه توطئه رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن بر روابط روسیه و ایران در خصوص سوریه را ناکام خواند و گفت: روسیه و ایران همچنان در بالاترین سطح هماهنگی سیاسی و میدانی در پرونده سوریه به سر می برند.

الراغب تاکید کرد: رایزنی های سطح بالای روسیه و ایران در خصوص نشست های آستانه و همچنین حضور مشترک معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه در نشست‌های ژنو نشانه آشکاری بر همپیمانی راهبردی و عمیق بین روسیه، ایران و سوریه در مبارزه با تروریسم و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای است.

عضو پارلمان سوریه در خصوص سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو و دیدارش با پوتین گفت: برخی کشورهای عربی و بخصوص شیخ‌نشین‌ها همه قوای خود را برای ضربه زدن به رابطه ایران و روسیه بسیج کرده‌اند.

وی افزود: در همین راستا رژیم های عربی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر را به روسیه فرستادند تا به ادعای رسانه ها ساز و کار مشترکی برای نظارت دقیق بر فعالیت نیروهای شیعی همپیمان دمشق یعنی ایران و حزب الله در سوریه وضع کنند، اما در این ماموریت خود ناکام خواهند ماند.

الراغب گفت: بنده در مقام یک سیاستمدار در ارتباط مستمر با رهبران روسیه و ایران هستم و چیزی جز هماهنگی سطح بالای بین رهبران این 2 کشور و تمجید از نقش یکدیگر در کمک به حل بحران سوریه نشنیده‌ام.
 
منبع:فارس
نظر شما
پربیننده ها