رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد؛

کشف 613 تن انواع موادمخدر در سال 95/ تهیه بانک اطلاعاتی معتادان از طریق عنبیه چشم و انگشت‌نگاری در سال 96

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: تهیه بانک اطلاعاتی از معتادان دستگیر شده از طریق عنبیه چشم و انگشت‌نگاری در دستور کار است و در سه ماه اول سال 96 اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۲۳۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ - 11March 2017
کشف  613 تن انواع موادمخدر در سال 95/ تهیه بانک اطلاعاتی معتادان از طریق عنبیه چشم و انگشت‌نگاری در سال ۹۶به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر که صبح امروز در استانداری استان مرکزی برگزار شد، با اشاره به پیگیری مسئولان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: امروز در راستای سیاست‌های کشور و براساس حساسیت‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره آسیب‌های اجتماعی اقدامات جدی در حال انجام است.

وی افزود: براساس تاکیدات و حساسیت‌های مقام معظم رهبری درباره آسیب‌های اجتماعی جلساتی محضر معظم‌له برگزار شد و در این جلسات نخستین آسیب اجتماعی که مقام معظم رهبری برحل آن تاکید داشتند و به مسئولان درباره پیگیری آن تاکید فرمودند بحث اعتیاد و مواد مخدر بود.

زاهدیان تصریح کرد: شاید اعتیاد و مواد مخدر با توجه به تاثیری که بر وقوع و ارتکاب سایر جرایم دارد بتوان گفت یک موضوع زمینه‌ای برای سایر آسیب‌های اجتماعی است و این حساسیت مقام معظم رهبری و با توجه به تدابیر معظم‌له امری اساسی و محوری است.

وی بیان کرد: ایران به واسطه قرار گرفتن در جوار افغانستان و پاکستان در زمینه موادمخدر و اعتیاد بیشتر تهدید می‌شود و جمهوری اسلامی ایران تاکنون در امر مبارزه با موادمخدر توفیق داشته و در این راه شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم انقلاب کرده است.

سردار زاهدیان عنوان کرد: در آمارهای موجود نزدیک به دو میلیون نفراز جمعیت کشور معتاد هستند که با احتساب خانوار حداقل هشت میلیون نفر به صورت مستقیم درگیر پیامدهای این آسیب می‌باشند.

وی گفت: امسال 613 تن انواع موادمخدر از سوداگران مرگ در کشور کشف شده که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، 14 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا اظهار کرد: جمع آوری معتادان در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد افزایش یافته است.

سردار زاهدیان گفت: دستگیری قاچاقچی و توزیع کنندگان موادمخدر نیز از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: فعالیت باندها و شبکه‌های موادمخدر باید با اشراف اطلاعاتی ویژه دنبال شود و تمرکز بر شناسایی عناصر اصلی در اولویت برنامه‌های پلیس مبارزه با موادمخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: تهیه بانک اطلاعاتی از معتادان دستگیر شده از طریق عنبیه چشم و انگشت‌نگاری در دستور کار است و در سه ماه اول سال 96 اجرایی می‌شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بحث اعتیاد و مواد مخدر را به عنوان مهم‌ترین آسیب اجتماعی مطرح کرده‌اند و همه باید در راستای دغدغه‌های رهبر معظم در این راستا گام‌های بلندی برداریم.

سردار زاهدیان بیان کرد: استان مرکزی اقدام‌های ارزنده‌ای در راستای مبارزه و مقابله با موادمخدر انجام داده و در رابطه با جمع‌آوری معتادان متجاهر عملکرد مطلوبی دارد.

وی اظهار کرد: مرکز نگهداری معتادان ابراهیم‌آباد اراک ظرفیت‌های خوبی در راستای نگهداری و درمان معتادان دارد؛ اما از همه ظرفیت آن استفاده نمی‌شود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا افزود: یک مرکز مشاوره و مددکاری پلیس در حوزه موادمخدر در سال 96 با تامین اعتبار از موادمخدر ناجا در اراک ایجاد خواهد شد.

کشف 7 هزار و 113 کیلوگرم انواع مواد مخدر و رشد 30 درصدی کشفیات در استان مرکزی


سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه این نشست گفت: 7 هزار و 113 کیلوگرم انواع موادمخدر در این استان امسال کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به 5 هزار و 489 کیلوگرمی مدت مشابه سال قبل، افزایش 30 درصدی را نشان می‌دهد.

سردار کیومرث عزیزی افزود: در این مدت 13 هزار و 505 معتاد در استان مرکزی دستگیر شده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال قبل 11 هزار و 132 نفر بوده است.

وی بیان کرد: 223 دستگاه خودرو و 89 دستگاه موتورسیکلت نیز امسال در راستای مبارزه با موادمخدر از قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان در این استان توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: شهرستان‌های این استان در این مدت به جزء ساوه، خمین، محلات و شازند با افزایش کشف موادمخدر همراه بوده‌اند.

گفتنی است در پایان، آموزش کارکنان ادارات کل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست استان مرکزی، دهیاران، شوراهای اسلامی روستایی، مروجان و کشاورزان این استان در خصوص آگاهی از کشت گیاهان ممنوعه در این نشست مصوب شد.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار