من انقلابی‌ام-89/ زاکانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ابزار قدرت جوان انقلابی مهار نفس است/ حرکت‌های انقلابی را با حرکت‌های احساسی اشتباه نگیریم

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مهار نفس ابزار قدرت یک جوان انقلابی است، گفت:‌ برخی مواقع حرکت‌های انقلابی را با حرکت‌های احساساتی اشتباه می‌گیریم. یک انقلابی در مقام حرف باقی نمی‌ماند،‌ بلکه در مسیر عمل پیشتازی می‌کند.
کد خبر: ۲۳۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ - 11March 2017
ابزار قدرت جوان انقلابی مهار نفس است/ حرکت‌های انقلابی را با حرکت‌های احساسی اشتباه نگیریمعلیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در جهاد رسانه‌ای شهید رهبر در خصوص شعار امسال راهیان نور، اظهار داشت: عنصر انقلابی به مکتب امام خمینی(ره) اعتقاد دارد و توسعه این مکتب و برافراشته شدن پرچم آن را در سراسر جهان دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین یک عنصر انقلابی خود را در وهمیات گم نمی‌کند و نقطه آغازی دارد و الگوسازی می‌کند. بدین معنی که سعی می‌کند ایران عزیز را به‌عنوان الگو بسازد. یک فرد انقلابی اگر پیام انقلاب را صادر می‌کند، باید عنوان کند که یک نمونه عینی یعنی ایران اسلامی دارد.

زاکانی گفت: انقلابی‌ها اهل بصیرت و زمان شناس هستند. این افراد همچنین اهل قیام و تغییر در جهت مطلوب هستند؛ لذا انقلابی‌ها خواص اهل حق جان بر کف هر جامعه هستند که نقش هدایتگری در جامعه دارند.

وی عنوان کرد: از عنصر انقلابی که خود ساخته است، فکر و ایده نو دیده می‌شود. این فکر و ایده در بستری با اخلاص همچون چشمه می‌جوشد. علاوه بر این عنصر انقلابی، هنرمند تبدیل این ایده‌ها برای تحول در زندگی و انتقال آن به اذهان دیگران است. همچنین فرد انقلابی اهل فداکاری برای به عینیت رساندن پیامش است.

زاکانی ویژگی دیگر یک فرد انقلابی را مردمی بودن دانست و تاکید کرد: این فرد به اسلام ناب تمسک می‌جوید و مطیع رهبری است. لذا وقتی این مختصات را مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم که شهیدان باکری، همت، زین الدین، مغنیه، خرازی و صیادشیرازی و... عناصر انقلابی هستند.

وی خاطرنشان کرد: روز به روز که می‌گذرد، پیچیدگی‌های انقلاب بیشتر می‌شود. یک عده دوست دارند، انقلابی باشند؛ اما چون در سطح قرار می‌گیرند، در تلاطم‌ها نمی‌توانند همراه انقلاب باقی بمانند. اگر بصیرت، معرفت، دقت و اخلاص در کنار هم قرار بگیرند، از فرد یک جوهره ویژه و اکسیری می‌سازد که به هر مسی بخورد، طلا می‌شود.

زاکانی در خصوص تحریف انقلابی بودن، گفت: بعضا حرکت‌های انقلابی را با حرکت‌های احساساتی اشتباه می‌گیریم. یک انقلابی از احساس نهایت استفاده را می‌برد؛ اما در متن احساس، عمق دقت و معرفت وجود دارد، لذا ممکن است برخی پرچم انقلابی‌گری را بردارند و در سطح احساس باقی بمانند. این افراد انقلابی را به جامعه معرفی می‌کنند که آثارشان برای متن جامعه آثار زیانباری خواهد بود. در مقابل دشمنان از این ضعف استفاده می‌کنند، اصل احساسی بودن را انقلابی‌گری تعریف می‌کنند و سبب می‌شوند در چشم مردم حرکت‌های انقلابی را که منطق خاص خودش را همچون رحما بینهم و اشدا علی الکفار دارد، را پنهان کنند.

وی در پایان در خصوص ابزار قدرت یک انقلابی گفت: یک انقلابی ابزار قدرتش مهار نفس، برخورداری از معرفت و بصیرت، تحلیل و برنامه‌ریزی برای تغییر مطلوب، دقت و به کارگیری ابزار برای برقراری ارتباط با مخاطب است. یک انقلابی در مقام حرف باقی نمی‌ماند، بلکه در مسیر عمل پیشتازی می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار