نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

مدافعان حرم، مدافع حریم قرآن هستند/ راهیان نور نباید فراموش شود

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دشمن از توطئه‌ها دست بر نداشته است، گفت: مدافعان حرم در واقع مدافعان حریم اعتقادی اهل بیت(ع)، حریم قرآن، حریم اسلام ناب و حریم عصمت و طهارت هستند.
کد خبر: ۲۳۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ - 11March 2017

به گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی با اشاره به اینکه ما ثروت‌های عظیم معنوی داریم که یکی از آن‌ها که باید درست استفاده شود مسئله راهیان نور است، اظهار داشت: زیارت مکان‌هایی که راست قامتان دفاع مقدس در آن گلگون کفن شدند و عزت و سربلندی را برای ما به ارمغان آوردند نباید فراموش شود.

وی با اشاره به اینکه در یک روز 51 نفر از فرزندان غیور زنجان به درجه رفیع شهادت نائل شدند، تاکید کرد: زیارت این مکان‌ها به ویژه برای نسل جوان که در آن زمان حضور نداشتند تاثیرگذار است و باید بستر حضور آنان فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه هر کس توفیق ندارد تا در راه خدا به جهاد بپردازد، تصریح کرد: زمانی که به ابوموسی اشعری گفتند نیاز است تا در مقابل دشمنان اسلام جهاد کنی در جواب گفت من در خانه می‌مانم و برای پیروزی رزمندگان دعا می‌کنم، آیا کسی که امام بر حق خود را نبیند مجتهد جامع‌الشرایط زمان خود را خواهد دید؟

وی با اشاره به اینکه اگر یک ملت در مقابل تجاوز دشمن قیام نکند، مقاومت نکند و اسلحه به دست در مقابل دشمنان ایستادگی نکند ذلیل خواهد شد و این قانون الهی است، بیان کرد: اگر در مقابل دشمن ایستادگی نباشد عزت ملت زیر چکمه‌های دشمن لگدمال می‌شود.

خاتمی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران با تبعیت از معمار کبیر انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و ذلت را از کشورمان دور کردند، عنوان کرد: ملت ایران برای عزت و سربلندی و سرافرازی کشورمان شهدای بسیاری را تقدیم کردند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امروز ملت ایران سربلند و سرافراز است، همان طور که دشمن از توطئه‌ها دست بر نداشته است، تصریح کرد: دشمن انواع و اقسام توطئه‌ها از جمله تهاجم فرهنگی، جنگ اقتصادی، ایجاد تفرقه، اختلافات قومی و قبیله‌ای، زبانی و آخرین مورد هم گروه تکفیری داعش را ایجاد کرده است که ادعای مسلمانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مدافعان حرم اولیای خاص الهی هستند، افزود: مدافعان حرم رفتند برای اینکه مملکت و انقلاب زیر ذلت نباشد. مدافعان حرم در واقع مدافعان حریم اعتقادی اهل بیت(ع)، حریم قرآن، حریم اسلام ناب و حریم عصمت و طهارت هستند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه شهدا مظهر قدرت ایران و نظام جمهوری اسلامی بوده و ملت ایران قدردان آرمان‌های مقدس شهدا هستند، ابراز کرد: همه ما مدیون شهدا، استقامت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار