فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد؛

کشف 550 هزار مواد محترقه غیرمجاز در مازندران/ بازداشت متخلفان چهارشنبه سوری تا پایان نوروز

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه تاکنون 550 هزار انواع مواد محترقه غیرمجاز در استان کشف شد و برخی از صنوف نیز پلمب شدند، گفت: با متخلفان سنت چهارشنبه‌سوری برخورد می‌شود و بعد از دستگیری تا پایان نوروز در بازداشت می‌مانند.
کد خبر: ۲۳۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰ - 11March 2017

به گزارش دفاع پرس از مازندران، سردار سیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه سال‌ نو در سالن کنفرانس راهور استان برگزار شد، اظهار داشت: مازندران به‌عنوان استان مهمان‌پذیر مقصد و مسیر عبور مسافر است و به نوعی نگاه ملی به این استان حاکم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز ناجا در حوزه انتظامی، ترافیکی، راهنمایی و رانندگی خدمات ارائه می‌دهد، افزود: برای ایام نوروز 7 هزار نفر نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در حوزه ترافیکی و انتظامی بکارگیری می‌شوند.

فرمانده انتظامی مازندران از استقرار 68 ایستگاه پلیس در مناطق تفریحی و توریستی و سواحل خبر داد و اضافه کرد: یک‌هزار و 400 تیم گشتی پلیس سواره و پیاده در ایام نوروز بکارگیری می‌شوند.

این مسؤول با بیان اینکه پلیس با همکاری واحدهای خدماتی، راهداری، اورژانس و هلال احمر 200 پایگاه ثابت و سیار را در سطح استان مستقر کردند، گفت: 572 اکیپ سیار شامل خودروهای امدادی، اورژانس، هلال احمر و... در این بخش فعال شدند.

سردارمیرفیضی از همکاری 240 هزار همیار و پلیس‌یار در ایام نوروز خبر داد و افزود: طرح ویژه نوروز از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین در مازندران ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث تصادفات مازندران با  کاهش تلفات جاده‌ای مواجه است، تصریح کرد: امسال مازندران بعد از استان خراسان رتبه دوم را در کاهش تصادفات منجر به فوتی داشته است.

فرمانده انتظامی مازندران میزان تصادفات منجر به فوتی در سال 80 با 4 میلیون خودرو را 28 هزار کشته دانست و ادامه داد: با توجه به افزایش سفر در مازندران در سال 95 این آمار با 19 میلیون خودرو در کشور به 16 هزار کشته ناشی از تصادفات رسیده است.

این مسؤول اضافه کرد: نوروز 95 مازندران 35 کشته ناشی از تصادفات داشته است که این تعداد در کشور 51 مورد بوده است و سهم استان چهار درصد در کشور بود.

سردارمیرفیضی با بیان اینکه در اجرای طرح نوروزی در حوزه حمل و نقل از ابتدای اسفندماه فعالیت انتظامی با افزایش طرح نامحسوس و محسوس در محورهای مازندران شروع شد، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز باید شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.

وی با اشاره به اینکه در آستانه نوروز و انتخابات قرارگاه امام علی(ع) در مرکز استان و 22 شهرستان ایجاد شده است، افزود: لازم است در آستانه انتخابات فعالیت تبلیغی کاندیداها در چارچوب قانون باشد.

فرمانده انتظامی مازندران بیان کرد: از سوی ناجا با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی فعالیت کاندیداهای انتخابات آینده رصد می‌شود آنانی که خارج از چارچوب قانون کار می‌کنند برخورد می‌شود که در این باره چند پرونده در حال رسیدگی است.

این مسؤول به ساماندهی کارتن به‌دستان ویلاهای اجاره‌ای و یا خانه‌های مجردی اشاره کرد و گفت: ساماندهی این اماکن زمان‌بر است که با همکاری متولیان امر در حال اجراست.

سردارمیرفیضی با اشاره به اینکه سارقان منازل بیشتر غیر بومی هستند و بدون در اختیار گذاشتن شناسنامه در این منازل مستقر می‌شوند، افزود: هدف ما ساماندهی این اماکن با استفاده از فناوری نوین است.

وی درباره فعالیت ناجا در چهارشنبه آخر سال و اجرای مناسب سنت چهارشنبه‌سوری، اظهار کرد: نیروی انتظامی با تعامل مردم و نگاه اجتماعی امنیت را در استان حاکم می‌کند.

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه تاکنون 550 هزار انواع مواد محترقه غیرمجاز در استان کشف شد و برخی از صنوف نیز پلمب شدند، گفت: با متخلفان سنت چهارشنبه‌سوری برخورد می‌شود و بعد از دستگیری تا پایان نوروز در بازداشت می‌مانند.

سردار میرفیضی  اظهار کرد: امسال 886 فقره پرونده شکایت به پلیس فتا ارجاع شد که 85 درصد جرائم فضای مجازی منجر به کشف شد.

وی افزود: 32 درصد جرائم فضای مجازی هتک حیثیت و اخاذی، 29 درصد جرائم مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، 12 درصد کلاهبرداری، هشت درصد هک سایت و 19 درصد سایر موارد بوده است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه در حوزه مواد مخدر ناجا توانست نزدیک به 2 هزار و 800 کیلو انواع مواد مخدر را کشف و 120 باند در این جرم را متلاشی کند، گفت: امسال پلیس ناجا 11 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر را در استان داشت.

این مسؤول ادامه داد: در حوزه کلاهبرداری یک‌هزار و 12 پرونده به ارزش 473 میلیارد تومان به پلیس آگاهی ارجاع شد و در این بخش 73 درصد رشد کشفیات و یک‌هزار و 160 نفر دستگیر شدند.

سردار میرفیضی از 33 فقره قتل انجام شده در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: در جرائم قتل با رشد 23 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم، 32 پرونده قتل در مازندران کشف شد و هشت فقره مربوط به قتل سال‌های اخیر بود.

وی در گزارش خود به پرونده تصرف اراضی و زمین‌خواری در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: در بحث زمین‌خواری 29 فقره پرونده به میزان 318 هزار و 562 متر مربع به ارزش 72 میلیارد تومان از اراضی رفع تصرف شد.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه در بحث سرقت شاهد فعالیت سارقان حرفه‌ای در استان هستیم، خاطرنشان کرد: 105 باند سارقان حرفه‌ای در مازندران متلاشی شدند که از این تعداد 375 نفر دستگیر شدند که 27 درصد از این سارقان غیر بومی بودند که از مجموع سرقت‌های استان 83 درصد منجر به کشف شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه در بحث کالای قاچاق آنانی که به صورت سازمان‌یافته و شبکه‌ای اقدام می‌کنند مبارزه می‌شود، اظهار کرد: در مبارزه با کالای قاچاق 13 طرح در مازندران اجرا شد که یک‌هزار و 479 پرونده تشکیل، 18 باند متلاشی شدند و ارزش ریالی کل کالای قاچاق کشف شده 20 میلیارد تومان بوده است.

سردارمیرفیضی به فعالیت حوزه اجتماعی ناجا اشاره کرد و گفت: 5 هزار و 600 نفر به مراکز مشاوره ناجا مراجعه کردند و در رسیدگی به پرونده‌ها 14 هزار و 700 پرونده منجر به سازش شد.

وی با بیان اینکه در مازندران گروه انحرافی با عنوان آرامش باران که اقدام به دعانویسی، انرژی درمانی، خودشناسی، ترک اعتیاد و... به سرکردگی مردی 45 ساله دستگیر شدند، تصریح کرد: این پرونده 15 شاکی داشت و در مراجع قضای در حال رسیدگی است.

فرمانده انتظامی مازندران به رصد تخلفات رانندگی از طریق دوربین‌های نصب شده در محورهای مازندران اشاره کرد و گفت: 54 دستگاه دوربین در شهرها فعال است و نصب 167 دوربین در حوزه برون‌شهری تخلفات مربوط به راهنمایی و رانندگی را ثبت می‌کند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها