توسعه فرهنگ ایثار و رسیدگی به معیشت خانواده شهدا؛ وظایف بنیاد شهید

رئیس بنیاد شهید در کنگره بین‌المللی شکوه ایثار ضمن تجلیل از مادران و همسران شهدا دو برنامه مهم بنیاد شهید را رسیدگی به معیشت خانواده شهدا و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت معرفی کرد.
کد خبر: ۲۳۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ - 11March 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی»، رئیس بنیاد شهید و نماینده ولی فقیه در کنگره بین‌المللی شکوه ایثار که همزمان با روز شهدا، ۲۲ اسفند برگزار شدعنوان کرد: در سال ۵۸ و همزمان با ۲۲ اسفند ماه، بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد. این بنیاد دو کار و برنامه مهم داشت که یکی رسیدگی به معیشت خانواده شهدا و دیگری توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بود؛ فرهنگی که همیشه جاوید و در جامعه هدف که ایران است، زنده است.

وی افزود: بنیاد شهید نسبت به مسائل فرهنگی با فرمان مقام معظم رهبری کار خود را توسعه داد و روز ۲۲ اسفند در شورای انقلاب فرهنگی مورد تصویب قرار گرفت. من هم اکنون سه سال است در خدمت خانواده شهدا بوده‌ام و شاهد بودم که گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.

شهیدی محلاتی با اشاره به نامگذاری ۲۲ اسفند به نام روز شهید، بیان کرد: امسال بنیاد شهید تصمیم گرفت که کنگره شهدای کشورهای اسلامی را برای تجلیل از شهدای بوسنی، تونس، سودان، سوریه و غیره، مادران و فرزندان و خانواده‌های شهدا را برگزار کند که این مراسم دو روز پیش در مشهد مقدس و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهور کشورمان برگزار شد و از خانواده‌های شهدا تجلیل به عمل آمد.

حاجیه اربابی، مادر شهید علی‌رضا سبطی، مهدیه توکلی، همسر شهید مهدی توکلی، و عظیمی، فرزند شهید در این مراسم شعرخوانی کردند. همچنین رضا نیک‌فرجام، فرزند شهید نیک فرجام به اجرای ترانه مادر پرداخت. حزن و گریه حضار در این مراسم را می‌توان از حاشیه‌های سوزناک آن برشمرد.

منبع: ایکنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار