رئیس موسسه سیره شهدا کشور:

مجاهدت امروز کسب علم و مجاهدت اقتصادی است

حجت الاسلام ماندگاری در یادواره شهدا منطقه باغزندان شاهرود گفت: مجاهدت دیروز نظامی بود اما مجاهدت امروز برای دانش آموزان و دانشجویان کسب علم و دانش است و برای آحاد مردم مجاهدت اقتصادی است.
کد خبر: ۲۳۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ - 12March 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از شاهرود، حجت الاسلام ماندگاری در یادواره شهدای و ایثارگران منطقه «باغزندان» شاهرود طی سخنانی با بیان اینکه ما به میهمانی شهدا آماده ایم، اظهار داشت: در هر مهمانی باید پذیرایی از میهمانان انجام شود و باید بدانیم شهدا برای پذیرایی از ما چه آورده اند.

وی افزود: خدا را سپاسگذاریم که ما را در مجالس شهدا میهمان کرده تا پیام آن‌ها را بیان کنیم و پذیرایی امشب شهدا را بیان می کنم و قول می دهم که ضرر نکنید.

ماندگاری با اشاره به اولین پذیرایی مجلس شهدا بیان کرد: اولین پذیرایی مجلس شهدا حسرت است، شهدا خود را نشان می دهند تا ما حسرت نخوریم، ثروت حسرت ندارد، بعضی آه می کشد وقتی صاحب ثروتی را می بینند باید به آن‌ها گفت آیا او این همه ثروت را با خود به برزخ می برد و همه صاحبان ثروت آخرین لباس‌شان کفن بدون جیب است.

وی خاطر نشان کرد: باید به مقام شهدا حسرت بخوریم که (عند ربهم یورزقون اند) و یا (فضل الله المجاهدین علی القائدین اجرا عظیما) و یا در زیارت نامه شهدا می خوانیم که مقام اولیا و برگزیدگان و محبوبان خدا و یاران دین خدا را دارند و یاران «بدر» و «حنین» رسول الله و «جمل» و «صفین» مولا علی (ع) و کوچه بنی هاشم حضرت زهرا (س) و دوران غربت امام مجتبی (ع) و دشت کربلا حسین (ع) شدند.

رئیس موسسه سیره شهدا کشور تصریح کرد: شهدا به ما یاد دادند که چگونه حسرت بخوریم و باید برای فهمیدن مقام شهدا حسرت بخوریم و این پذیرایی اول شهداست که باید دعا کنیم (یا لیتنا کنا معکما)، حسرت می خوریم هر وقت تصاویر شهدا را می بینیم و راهیان نور می رویم و پدر و مادر شهدا را می بینیم و بر مزار شهدا می رویم و وصیت نامه آنها را می بینیم.

وی ادامه داد: پذیرایی اول شهدا حسرت بود و باید بهرمند شویم و یادمان باشد حسرت پول و مقام و شهرت کسی را نخوریم و در روایات آمده که خیلی از پول‌دار ها روز قیامت می گویند کاش پول نداشتیم و خیلی فقرا هم می گویند خوب شد که پول نداشتیم.

وی با اشاره به پذیرایی دوم شهدا از مهمانان‌شان گفت: «اتمام حجت» دومین پذیرایی شهدا است که دعوت کردند تا اتمام حجت کنند ،شهدا می‌گویند آیه قرآن را می شنوید اما وقتی شنیدید از این گوش گرفته و از آن دیگری بیرون می دهید، چقدر آیه حیا و عفت می خوانیم، چقدر آیات عذاب برای حرام خواری می خوانید، چقدر آیات احسان و نیکوکاری می خوانید، اما عمل کجاست؟!

این کارشناس مذهبی صدا و سیما عنوان کرد: شهدا آیات را می شنیدند و حفظ می کردند و آیات را می شنیدند و می چشیدند و نوش جان می کردند.

وی با بیان سه آیه ای که شهدا با جان خود چشیدند، گفت: آیه سوم سوره صف اولین آیه ای است که شهدا با جان خود چشیدند و شهدا دیدند در این دنیا بازار محبت و دلدادگی هست و همه عشق بازی می کنند، عده ای عاشق موتور، ماشین، کبوتر، دوچرخه، انگشتر، تیپ، موبایل و عاشق آدم ها و شهدا دیدند همه این عشق ها کَلَک است و یک عشق حقیقی است و اینکه تو عاشق خدا باشیم و خدا هم عاشق تو.

وی ادامه داد: مجاهدت دیروز نظامی بود اما مجاهدت امروز برای دانش آموزان و دانشجویان کسب علم و دانش است و برای آحاد مردم مجاهدت اقتصادی است که حضرت‌آقا فرمودند اقتصاد مقاومتی و برای مسئولین مجاهدت سیاسی و مدیریتی و برای همه مردم مجاهدت فرهنگی، اگر برای خدا مجاهدت کردی خدا عاشق تو می شود.

رئیس موسسه سیره شهدا کشور اضافه کرد: خدا به حضرت موسی گفت: آن‌ها که می گویند عاشق من هستند نصف شب نماز شب می خوانند پس خیلی ها دروغ می گویند و نماز صبح را هم به زور می خوانند، شهدا عاشق نماز شب بودند، عاشق قرآن بودند، امام عسکری (ع) می فرمایند که مومن باید در روز حداقل 50 آیه قرآن بخواند، قرآن صندوق پیامک خداست.

ماندگاری با بیان اینکه رزمندگان در جبهه‌ها قرآن به هم هدیه می دادند، خاطرنشان کرد: قرآن باید در زندگی ما زیاد باشد؛ مجاهدت در اقامه نماز، قرآن، توسل به اهل بیت (ع)، نماز شب و اهل احسان به فقرا و مستمندان، پنج ویژگی عاشقی برای خدا و عاشق شدن خدا به بنده است.

ماندگاری با اشاره به آیات 111 و 112 سره توبه بیان کرد: در این آیات بیان می کند در دنیا خریدار و فروشنده داریم که خریدار فراوان داریم که یکی شیطان است که بعضی با شیطان معامله می کنند و یک خریدار مردم هستند که می خواهند سَر انسان کلاه بگذارند و یک خریدار خود خداست که من را فقط برای خودم می خواهد و شهدا این آیه را چشیدند و همه چیز خود را به خدا فروختند.

وی عنوان کرد: خوش تیپ و زیبا آن‌کسی است که خدا او را بِخَرد مثل شهید همت که چشم های قشنگی داشت و در جواب یکی از دوستانش گفت (چشمی قشنگ است که خدا آن را بِخَرد) و در جزیره مجنون خدا چشم های او را خرید و ترکش از دهانش به بالا را با خود بُرد. جانبازان عزیز ما اگر پا و دست قطع شده دارند بدانند خدا خریده است.

ماندگاری با اشاره به نزدیک بودن انتخابات گفت: مواظب باشیم بعضی ها خود را به پُست می فروشند و در انتخابات به دنبال این هستند چه کسی پُست به آنها می دهد و دنبال او بروند.

رئیس موسسه سیره شهدا کشور با اشاره به آیه 88 سوره یوسف اظهار کرد: شهدا این آیه را خوب فهمیدند و چشیدند که هر چه می خواهی باید برایش التماس کنی و قسم می خورم اگر امام زمان (عج) دست این‌ها را نگرفته بود به مقام شهادت نمی رسیدند.

وی افزود: معنی توسل یعنی التماس کردن، باید خود را بیچاره بدانی و تلاش کنی صدقه به تو دهند و شهدا در این مسیر کوتاهی نکردند و هر چه از دستشان برآمد انجام دادند و اما امروز آیا در اجرای دستورات رهبری کوتاهی نمی کنیم؟ شهدا آیه را با تمام وجود چشیدند و برای شهادت با تمام وجود گریه کردند که این اشک ها اثرگذار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار