امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی:

پوشیدن لباس سربازی یک نعمت است/ نظامی گری یک شغل نیست بلکه یک تکلیف است

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: هزاران نفر برای حضور در دانشگاه افسری ثبت نام کردند که از این تعداد کمتر از یک پنجم موفق شدند که در این دوره ها حضور پیدا کنند و برای ورود به دانشگاه های افسری آماده شوند. و این دانشجویان فرماندهان آینده ارتش هستند که در رده های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران از سطح پایین گرفته تا سطح بالا دارای مسئولیت های مختلف خواهند شد.
کد خبر: ۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳ - 22August 2013

پوشیدن لباس سربازی یک نعمت است/ نظامی گری یک شغل نیست بلکه یک تکلیف است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلای ایران در جمع دانشجویان دانشگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان این که نظامی گری در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و یک نعمت است که خداوند به بندگان خود  عطا می کند باید توجه ویژه ای به این جایگاه داشته باشیم و با انجام وظایف خود این جایگاه را حفظ نماییم.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و سامانه فرماندهی اردوگاه رزم مقدماتی مرکز آموزش تکاور شهید سرلشکر شبان، گفت: هزاران نفر برای حضور در دانشگاه افسری ثبت نام کردند که از این تعداد کمتر از یک پنجم موفق شدند که در این دوره ها حضور پیدا کنند و برای ورود به دانشگاه های افسری آماده شوند.

وی خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان فرماندهان آینده ارتش هستند؛ در رده های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران از سطح پایین گرفته تا سطح بالا دارای مسئولیت های مختلف خواهید شد.

جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه اظهار داشت: نظامی گری یک شغل نیست بلکه یک تکلیف است و اگر کسی در طول خدمت به عنوان شغل نگاه کند خواهد لغزید و اگر به عنوان تکلیف نگاه کند پیشرفت خواهد کرد.

وی گفت: جایگاه یک نظامی در اسلام جایگاه ویژه ای است و با توجه به فرمایش حضرت علی (ع) پوشیدن لباس سربازی یک نعمت است  که خداوند به بندگان خود عطا می کند.

امیر سرتیب سید عبدالرحمیم موسوی با بیان اینکه در اجرای وظایف و تکالیف نظامی هیچ چیزی نباید مانع پیشرفت شود گفت: اگر مانعی در اجرای تکالیف نظامی پیش آید در هرم پیشرفت نزول خواهیم داشت که باید دقت کافی را در این زمینه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: همیشه باید در آمادگی کامل باشیم و همیشه و در همه حال باید نظم و انظباط خود را رعایت نماییم و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که " شما ارتشی ها باید رفتارتان طوری باشد که در ذهن مردم ارتشی بودن، متشرع و متدین بودن تداعی شود " که برای انجام این کار باید تمرین و ممارست کافی وجود داشته باشد که حضور روحانیون بی تآثیر نمی باشد و طی نمودن این کار باید دوره ها نیز تآثیر مثبتی دارد که باید از آموزش هایی که در این دوره برگزار می شود بهره کافی راببریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار