سردار غلامی در نشست «تشریح فعالیت‌های اردوهای جهادی»:

بسیج در حل بحران ریزگردها به صورت جدی وارد می‌شود/ صنایع تبدیلی با استفاده از منابع بسیج شکل گرفت

رئیس سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر ایجاد واحدهای کوچک اقتصاد مقاومتی در صنایع تبدیلی گفت:‌ امسال ایجاد یک قطب صنایع تبدیلی به عنوان الگو را برای هر شهرستان برنامه‌ریزی کردیم که تاکنون بیش از هزار واحد کوچک صنایع تبدیلی ایجاد شده است.
کد خبر: ۲۳۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ - 12March 2017
بسیج در حل بحران ریزگردها به صورت جدی وارد می‌شود/ صنایع تبدیلی با استفاده از منابع بسیج شکل گرفتبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی در نشست خبری «تشریح فعالیت‌های اردوهای جهادی نوروز96» که در سالن جلسات مرکز بسیج صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: سال 95 تلاش کردیم واحدهای ایجاد شده با رویکرد الگوسازی را به گونه‌ای معرفی کنیم که مردم از آن استفاده کرده و آن را تکثیر کنند.

وی ایجاد واحدهای کوچک اقتصاد مقاومتی در صنایع تبدیلی را از اقدامات جدی در سال 96 عنوان کرد و افزود: امسال ایجاد یک قطب صنایع تبدیلی به عنوان الگو را برای هر شهرستان برنامه‌ریزی کردیم که تاکنون بیش از هزار واحد کوچک صنایع تبدیلی ایجاد شده است.

وی افزود: هم اکنون تعداد زیادی مدل‌های مردمی و 100درصد اسلامی غیر وابسته به تسهیلات بانک‌ها داریم که زمینه حل مشکل بیکاری را در مناطق مختلف پیدا کرده است، این مناطق و کارگاه‌ها شناسایی و هدف گذاری شده است.

سردار غلامی ایجاد واحدهای کوچک قطب صنایع تبدیلی را مستلزم تسهیل در ضوابط و مقررات دانست و گفت: امروزه یکی از موانع اشتغال ضوابط و مقرراتی است که باید برداشته شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه بحث اردوهای جهادی بیان کرد: در هدف‌گذاری سال 95 برنامه ریزی شد که در حدود  یک میلیون و 200 هزار نفر از مردم علاقه‌مند به حوزه خدمت‌رسانی در قالب گروه‌های جهادی اعزام شوند که حضور بیش از 900 هزار نفر در 9 ماهه سال محقق شد.
 
غلامی تصریح کرد: برنامه گروه‌ها به این صورت است که بیش از هزار طرح عمرانی در ایام تعطیلات اجرا شود. 25 درصد نیروها خواهران و 75 درصد برادران را تشکیل می‌دهند.

مسئول بسیج سازندگی افزود: در حوزه خدمت‌رسانی مجموعه بسیج 5 هزار و 18 طرح عمرانی کوچک و متوسط اجرا کرده است که از این تعداد بیش از  3 هزار پروژه احداثی، 656 پروژه تکمیلی و 506 پروژه تعمیر و بهسازی است.

غلامی با اشاره یه تامین 14 درصد منابع مالی از  کمک خیرین گفت: بیش از 5 هزار و 360 تیم پزشکی به نقاط مختلف کشور اعزام و بیش از 12 میلیون خدمت توسط تیم های پزشکی انجام شد.

وی استقرار 50 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و بیان داشت: بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های بیابان زدایی آبخیزداری و حل بحران ریزگردها به صورت جدی وارد می‌شود. همانطور که سرلشکر باقری گفتند آمادگی داریم به صورت جهادی وارد این کار شویم.

غلامی تصریح کرد: واکسیناسیون طیور برای 14 میلیون قطعه طیور با کمترین هزینه توسط نیروهای بسیجی در سطح کشور در سه روز انجام شد. در بحث سوادآموزی 18 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و برای 506 نفر از بهبود یافتگان اعتیاد ایجاد شغل شده است.

مسئول بسیج سازندگی ایجاد صندوق‌های قرض در پایگاه های بسیج را از دیگر اقدامات سازمان در سال 96 عنوان کرد و افزود: از دیگر برنامه‌ها ایجاد 100 هزار شغل در سال آینده است.

وی با بیان این نکته که زمینه اطلاع‌رسانی خوب عمل نکرده‌ایم گفت: امسال برنامه منظمی برای معرفی گروه‌های جهادی و قرار دادن اطلاعات آنها به رسانه‌ها داریم.

غلامی با اشاره به ایجاد بازارهای فروش و فروشگاه‌های محصولات تولیدی اظهار داشت: از سال گذشته در بحث کمک فروش محصولات تولیدی در هر شهرستان برگزاری دو سری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی را در برنامه‌های خود داشتیم و طی سال آینده به دنبال تشکیل نمایشگاه دائمی هستیم. در فضای مجازی نیز اقدام به راه اندازی سایت جمعه بازار کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار