امیر سرتیپ نوری:

کلاه‌سبزهای ارتش، رنجرهای هلال احمر را آموزش می‌دهند

عضو شورای عالی جمعیت هلال‌ احمر از آموزش نیروهای واکنش سریع هلال‌احمر (رنجرهای امدادی) توسط کلاه‌سبزهای ارتش (نوهد) خبر داد.
کد خبر: ۲۳۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ - 12March 2017
کلاه‌سبزهای ارتش، رنجرهای هلال احمر را آموزش می‌دهندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، امیر سرتیپ نوری در مراسم مانور ملی طرح امداد و نجات نوروز 96 به همکاری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با جمعیت هلال‌ احمر اشاره کرد و اظهار داشت: در این رابطه ما می‌توانیم بیش از 200 گردان امدادی را در 200 نقطه کشور با همکاری ارتش و هلال‌ احمر تشکیل دهیم تا در حوادث به آسیب‌دیدگان ارائه خدمت دهند.

وی همچنین به مشکلات اعتباری جمعیت هلال‌احمر گفت: وقتی امدادگران و نجات‌گران هلال‌احمر بدون هیچ چشمداشت مالی تاکنون جان هزاران نفر را نجات دادند نباید در اعتبارات آنها خللی ایجاد شود که این مشکل مستقیم و غیرمستقیم به مردم و حادثه‌دیدگان در سوانح آسیب وارد می‌شود.

این فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به همکاری ارتش با هلال‌احمر در حوزه امداد هوایی گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بزرگترین ناوگان بالگرد را در خاورمیانه دارد و ما می‌توانیم از این ظرفیت به هلال‌احمر در حوادث کشور کمک کنیم.

عضو شورای عالی جمعیت هلال‌احمر همچنین به همکاری آموزشی بین نیروی زمینی ارتش با جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: هلال‌احمر نیروهای واکنش‌ سریع با عنوان رنجرهای امدادی دارد که به زودی نیروهای کلاه‌سبز نیروی زمینی ارتش (نوهد) آنها را تحت آموزش‌های تخصصی بیشتری قرار خواهند داد.

طرح ملی امداد و نجات نوروزی 96 با مشارکت 20 هزار جوان هلال‌احمر و همچنین با آمادگی 10 هزار امدادگر و نجاتگر در بیش از هزار و 300 پایگاه امدادی ثابت، موقت و سیار در سراسر جاده‌های کشور از امروز آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار