به مناسبت ۲۲ اسفند؛

کاشت نهال به یاد شهدا در شهر «بردستان» بوشهر

همزمان با هفته درختکاری، به یاد 3 شهید گمنام و 24 شهید دفاع مقدس شهر «بردستان» نهال کاشته شد.
کد خبر: ۲۳۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ - 12March 2017

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، حمزه اعتماد، فرماندار شهرستان «دیر» در  آیین کاشت نهال به یاد 3 شهید گمنام و 24 شهید شهر «بردستان» با بیان اینکه یکی از عوامل پیروزی انقلاب و دفاع مقدس ایثار و جانفشانی شهدا است، گفت: خدمت به شهید و شهادت یک وظیفه همگانی است.

حمزه اعتماد افزود: اگر جمهوری اسلامی ایران پس از چندین سال هنوز پایدار و مستحکم مانده است به برکت خون شهدا است و ما این انقلاب و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران را مدیون خون شهدا هستیم.

فرماندار شهرستان دیر گفت: حفظ درخت و فرهنگ‌سازی درخت‌کاری در جامعه از جمله نیازهایی است که باید در راستای حفظ روحیه نشاط و شادابی خود و دیگران صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه «دیر» نیز در این مراسم گفت: امنیت و آسایشی که امروز ملت بزرگ ایران اسلامی از آن برخوردار است مرهون خون پاک شهدای والا مقام است  همه ما در مقابل شهدا مسئولیم و ملت ایران عزت و سربلندی خود را مدیون ایثارگران و شهدا می داند.

وی با بیان اینکه دشمنان قرآن و اسلام با ایجاد جنگ نرم قصد براندازی انقلاب اسلامی را در ذهن دارند، اظهار داشت :گرامیداشت یاد شهداء در راستای مقابله با تهدیدات جنگ نرم دشمن و آگاه سازی نسل جدید است.

حسینی افزود: درخت نماد آبادانی و شاخص سبزی و خرمی و مظهر زندگی است که باعث تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت می‌شود و زندگی را معنایی ژرف می بخشد.

خلیل دوراهکی رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان «دیر» نیز در این آیین گفت: کاشت و نگهداری از درخت به منزله عبادت است و باید به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه همه مردم و مسئولان کشور وظیفه دارند همواره در راستای اعتلای مقام شهید و شهادت و فراگیری فرهنگ ایثارگری بکوشند، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵ هزار اصله نهال در این شهرستان تولید شد.

دوراهکی با بیان اینکه هم اکنون شهرستان دیر در تولید نهال در استان بوشهر در رتبه دوم قرار دارد، افزود: یکی از مؤلفه‌های مهم در توسعه اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده‌اند، توسعه و حراست از منابع ملی و طبیعی است.

همچنین، داریوش محمدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان «دیر» در این مراسم گفت: به یاد ۳ شهید گمنام و ۲۴ شهید سرافراز شهر بردستان به منظور داشتن هوایی پاک و سرزمینی سرسبز و آباد و با هدف نهادینه شدن فرهنگ خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مراسم کاشت تعداد ۲۷ نهال را در بوستان شهدای شهر بردستان برگزار شد.

محمدی اظهار داشت: در مجموع تعداد ۱۱۶ شهید، ۱۴ آزاده سرفراز و ۳۵۶ جانباز زیر ۲۵ درصد و ۱۲۵ جانباز بالای ۲۵ درصد در کارنامه ایثارگری و از جان گذشتگی مردم این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم شهروندان با توجه به اهمیت حیات طبیعی در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند و در سال‌های آتی شاهد توسعه فضای سبز و توجه بیشتر مردم و مسئولان به این امر مهم باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار