من انقلابی‌ام-111/ رزمنده مدافع حرم افغانستانی:

بیش از 2 هزار افغانستانی در دفاع مقدس شهید و جانباز شدند

رزمنده مدافع حرم افغانستانی لشکر فاطمیون عنوان داشت که در دوران دفاع مقدس بیش از 2 هزار افغانستانی شهید و مجروح شدند.
کد خبر: ۲۳۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ - 12March 2017
بیش از 2 هزار افغانستانی در دفاع مقدس شهید و جانباز شدندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، «سیدحسین حسینی» از رزمندگان مدافع حرم لشکر فاطمیون گفت: راهیان نور فرصتی است تا به تماشای حماسه‌ی عظیم رزمندگان در دوران دفاع مقدس از جمله‌ عملیات‌های بزرگی که علیه دشمن بعثی انجام دادند، بپردازیم.

وی افزود: با گذشت حدود سی سال از پایان دفاع مقدس، شاهدیم که موج عظیمی از زائران راهی این سرزمین‌های نور شده‌اند و این جریان و حرکت عظیم فرهنگی رخ داده است.

حسینی تصریح کرد: ما مردم افغانستان همانطور که امروز در کشور سوریه در راه دفاع از حرم جان خود را فدای اسلام می‌کنیم، در دوران دفاع مقدس نیز بسیاری از همطونان ما در جبهه ایران و برای دفاع از اسلام به مقابله با دشمن بعثی پرداختند و در این راه بیش از 2 هزار افغانستانی شهید و جانباز شدند. حضور ما در جبهه‌های نبرد به عشق رهبرمان امام خمینی(ره) و برای دفاع از اسلام بوده است.

وی گفت: هدف از حضور ما در یادمان‌های شهدا و راهیان نور این است که یاد و خاطره تمامی شهدا را گرامی بداریم و یاد آنان را همچنین زنده بداریم و سیره شهدا را سرلوحه عمل خود قرار دهیم.
 
حسینی در خصوص دلایل حضور لشکر فاطمیون در سوریه گفت: همانطور که گفتم که در جنگ‌های متعددی مردم افغانستان برای دفاع از اسلام حضور داشته‌اند. کشور افغانستان از صدر اسلام جزو محور مقاومت بوده و این امر تا پایان ادامه خواهد داشت. ما با توجه به عشق و علاقه‌ای که به اهل بیت عصمت و طهارت داریم توانسته‌ایم خود را در آمادگی نگه داشته و یگان فاطمیون را راه اندازی و به لطف خدا این لشکر امروز در کنار ایران محور مقاومت قرار گرفته است. رزمندگان ما با توکل به خدا و بصیرت به سوریه می‌روند و اصلا برای مزایای مالی و دنیوی جنگ نمی‌جنگند.

وی در پایان عنوان کرد: پیام من به جوانان و رزمندگان مقاومت این است که ارزش‌ها و رشادت‌های اسلام و مقاومت را حفظ کنند و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند و انقلابی بمانند چرا که پیام شهدا هم این بود‌.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار