در مراسم گرامیداشت احمد عزیزی مطرح شد؛

داوودی: خواهر عزیزی از وی مانند چشمانش مراقبت می‌کرد/ سبک شعری عزیزی راه را برای شاعران باز کرد

سی‌وپنجمین «شب شاعر» ویژه گرامیداشت زنده یاد احمد عزیزی با حضور خانواده وی در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ - 12March 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سی‌و پنجمین مراسم «شب شاعر» به یاد مرحوم «احمد عزیزی» شاعر فقید انقلاب اسلامی با حضور شاعران انقلابی و آیینی همچون استاد «حسین اسرافیلی»، «علی داوودی»، «کیومرث عباسی»، «حمیدرضا داود آبادی»، «محمدرضا سنگری»، «نجف زاده بار فروش» و تنی چند از ادیبان و خانواده مرحوم عزیزی در نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد.

مراسم گرامیداشت زنده یاد احمد عزیزی در حالی برگزار شد که پیش از این قرار بود شب شاعر سی‌وچهارم، آخرین شب شاعر در سال 1395 لقب گیرد، پس از درگذشت مرحوم احمد عزیزی شاعر خوش‌قریحه و معاصر کشور، سی‌و‌پنجمین شب شاعر به گرامی‌داشت یاد و خاطر این شاعر فقید اختصاص داده شد.

در ابتدای مراسم شاعر «علی داودی» ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره زنده یاد احمد عزیزی و قدردانی از خواهر وی که در طول پرستاری از شاعر احمد عزیزی فداکارانه ایثار کردند، اظهار داشت: بنده در ایامی که به ملاقات احمد عزیزی می‌رفتم، شاهد آن بودم که خواهر گرامی‌شان مانند پرستار لحظه‌به‌لحظه بر بالین برادر حاضر بود و مانند چشمانش از ایشان مراقبت می‌کرد.

داودی ادامه داد: این روزها همه شاهد این هستیم که به تعداد شاعر‌ها افزوده شده، هم جوان هم پا به سن گذاشته‌ها، دلیل این همه حضور شاعر در عرصه هنر چیست؟ این روزها به قدری جوانان به آسانی شعر می‌گویند که بنده شگفت زده شده‌ام، این در حالی است که در یکی دو دهه قبل چنین نبود، شاعران نسل قبل هنگام سرودن به خود سخت می‌گرفتند و در طول یک دهه کمتر کتاب‌های شعری از خود منتشر و به یادگار می‌گذاشتند؛ اما امروزه می‌بینیم که جوانان به راحتی هر چه تمام تر شعر‌های خوبی می‌گویند، این‌ها همه مرهون تلاش‌ها و زحمت‌های زنده یاد عزیزی بود که با سبک خاص خود راه را برای همگان علی‌الخصوص ما شاعران باز کرد.

وی تصریح کرد: زنده یاد احمد عزیزی تلاش می‌کرد تا نسل نوین شاعران با دوران کهن شعر فاصله بگیرند و راحت و ساده بی‌هیچ سبک کسالت‌آور شعر بگویند، احمد عزیزی برای شاعران الگو بود، عزیزی یک اسم نبود، عزیزی یک نگاه نوین برای مواجهه با شعر بود.
 
انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها