پلاک افتخار شهدا در یاسوج رونمایی شد

همزمان با 22 اسفندماه روز بزرگداشت «شهید»، پلاک افتخار شهدا در یاسوج رونمایی شد.
کد خبر: ۲۳۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ - 13March 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، پلاک افتخار شهدا همزمان با روز بزرگداشت «شهید» با حضور سرپرست دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور در گلزارشهدای شهر «یاسوج» رونمایی شد.

محمدعلی جاوید، شهردار یاسوج در این آیین اظهار داشت: این پلاک در گام نخست بر سر در منازل خانواده‌های دارای سه شهید دفاع مقدس به نام‌های شهیدان «عدالت‌منش» و «خرسندیان» نصب شده است.

وی هدف از نصب این پلاک را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و نوجوان عنوان کرد و گفت: خانواده‌های شهدا در این طرح به الگویی برای جوانان و نوجوانان در محلات تبدیل شده و این حرکت می‌تواند خاطرات شهدا را در محله‌ها زنده کند.

وی افزود: نصب پلاک افتخار شهید حداقل کاری است که می‌توان در محلاتی که شهدا در آنها سکونت داشتند انجام داد.

سید منصور موسوی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: شهرداری یاسوج با طراحی و نصب پلاک افتخار عملا در زمینه تکریم خانواده شهداء پیشگام شده است.

وی افزود: تکریم شهدا و خانواده شهید از اصولی واجب بوده که در طرح مشترک نصب پلاک افتخار شهدا دنبال شده است و نصب این پلاک، در واقع گام برداشتن در راستای تبیین سبک زندگی و رفتاری شهداء در محلات است.

کمرنگ شدن رفتارهای ایثارگرانه در جامعه آفت است

حجت الاسلام محمد حسن کاویانی، سرپرست دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور در این آیین اظهار داشت: تبیین مؤلفه‌های ایثارگری در همه ابعاد در جامعه ضروری بوده و کمرنگ شدن رفتارهای ایثارگرانه در جامعه یک آفت است.

وی افزود: تقویت رفتارهای ایثارگرانه در جامعه سبب می‌شود تا قله‌های پیشرفت و تعالی در جامعه به سرعت پیموده شود و حرمت ایثار و ایثارگران و تکریم مادران شهید از اصولی است که نباید فراموش شود.

وی ابراز کرد: میانگین سن مادران و پدران شهید 80 سال است و باید والدین شهید را تا زمانی که زنده هستند تکریم کرده و قدر آنان را بدانیم.

کاویانی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس محصول مشارکت و اعتماد عمومی است و اقدام شهرداری یاسوج در نصب پلاک افتخار بر سر در منازل شهداء حرکتی متعالی در تبیین رفتارهای ایثارگرانه محسوب می‌شود.

حجت الاسلام محمد حسن کاویانی، با بیان اینکه نصب پلاک افتخار شهدا در یاسوج به گونه منحصر به فرد به الگویی در کشور تبدیل شده، گفت: این پلاک از جهت همخوانی با شکل پلاک رزمندگان، اندازه، نوع جنس و مقاومت آن در برابر جریان جوی در کشور الگو شده است.

وی افزود: خانواده شهداء مشعل‌های نورانی در مناطق شهری هستند و نصب پلاک افتخار این مشعل‌ها را پر نورتر کرده و سبب می‌شود تا مردم با فرهنگ شهید و مرام شهداء آشنا شده و این شاخص را فراموش نکنند.

کاویانی خاطرنشان کرد: منازل خانواده شهداء پناهگاه مردم و مکانی ارزشمند در راستای ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و مذهبی است.

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، این پلاک درمقابل مقابل رطوبت، گرما و سایر آسیب‌ها مقاوم و ابعاد آن 60 در 40 سانتیمتر بوده و در مدت یک ماه طراحی و ساخته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار