استاندار کرمان:

گلزار شهدا باید مقصد گردشگران شود

استاندار کرمان در آئین افتتاح طرح نورپردازی گلزار شهدای شهر کرمان گفت: گلزار شهدا باید مورد احترام قرار گیرند، لذا این اماکن مقدس باید به‌گونه ای احداث شوند تا گردشگران آن را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.
کد خبر: ۲۳۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ - 13March 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمان، علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان شامگاه یکشنبه (22 اسفند) در آئین افتتاح طرح نورپردازی گلزار شهدای کرمان، اظهار داشت: 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهید، میراث گران بهای معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) است. این روز را گرامی می داریم.

استاندار کرمان با بیان اینکه شهدای والامقام بی ادعا و بدون توجه به مادیات دنیوی، خالصانه جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند، افزود: گلزار شهدا دارای پیام آرمان های شهداست که باید مورد احترام قرار گیرند، لذا این اماکن مقدس باید بگونه ای احداث شوند تا گردشگران آن را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه از استان کرمان 120 هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس حضور داشته است، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه تمام قدرت‌ها پشت سر صدام قرار داشتند، اما رزمندگان و مردم ایران مقاومت کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این سرزمین جدا شود، لذا امروز نیز می توان با همان تفکر با فقر و محرومیت مبارزه کرد.

استاندار کرمان افزود: نسل جوان ما باید از سوابق شهدا آگاهی کافی داشته باشند و بدانند که نسل دوران دفاع مقدس در تاریخ جاودانه خواهند ماند.

علیرضا رزم حسینی با بیان اینکه برای آگاهی بخشی اهداف متعالی شهدا بویژه برای نسل جوان باید تلاش کرد، افزود: ولایت و شهدا متعلق به همگان است و همه مردم ایران نیز ولایتمدار هستند.

وی ادامه داد: برای معرفی شهدا تابلوهایی به چند زبان دنیا، برگرفته از اهداف شهداء در بالای قبور مطهر شهدا نصب شود.

در این آئین همچنین از کتاب (فرهنگ اعلام 6 هزار و 500 شهید استان کرمان) رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار