سردار تمیزی:

صحنه رقابت ورزشی می‌تواند جایگزین جنگ و آشوب شود/ دیپلماسی ورزشی سرفصل مهمی برای رابطه بین نظامیان و ورزش است

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: صحنه رقابت و مبارزه و عرضه ورزش را می‌توان جایگزین جنگ، آشوب و خونریزی کشورهای زیاده خواه و یک جانبه‌نگر شود.
کد خبر: ۲۳۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ - 13March 2017

صحنه رقابت ورزشی می‌تواند جایگزین جنگ و آشوب شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «علیرضا تمیزی» معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در پنجمین اجلاس کشورهای آسیای عضو سیزم با بیان اینکه امروز ورزش به عنوان یک عامل مهم اجتماعی، سیاسی و بین‌الملل شناخته می‌شود، اظهار داشت: این پدیده اجتماعی در‌صورتی‌که دست‌مایه قدرت و سیاست قرار نگیرد، می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در شکل‌گیری و تقویت همبستگی در هویت‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی داشته باشد از این منظر ظرفیت لازم برای رساندن پیام‌های مختلف از جمله صلح و امنیت پایدار را داشته باشد.

وی افزود: همین ویژگی است که در جهان امروز ورزش را به سمبل صلح، همزیستی و ایجاد ارتباط میان ملت‌ها از هر قوم، مذهب و زبان تبدیل کرده و از این جهت آن را عنصری مهم در تعامل بین کشورها مبدل ساخته است.

سردار تمیزی خاطرنشان کرد: ورزش مکانیزمی به وجود می‌آورد تا منافع کشورها به یکدیگر پیوند بخورد و حتی رقابت‌های مدیریت و اداری میان ملل مختلف توسعه پیدا کند. اگرچه این تعاملات معجزه‌گر نیست؛ ولی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای میان دولت‌ها و ملت‌ها ایفا کند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع اعلام کرد: در این راستا جمهوری اسلامی معقتد است از این ابزار می‌تواند با بهبود مبادلات و تفاهم فرهنگی نقش موثری در ارتقا امنیت، صلح، توسعه و ایجاد صلح داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان اینکه ورزش هدفمند و اخلاق‌مدار با تکیه بر ارزش‌های مشترک قادر است کشورها را به یکدیگر نزدیک کند، افزود: دیپلماسی ورزش در قالب مفهوم وسیع تحت عنوان سیزم با تکیه بر ظرفیت و فرصت ایجاد شده می‌تواند به سرفصلی مهم در این راستا بین حوزه نظامی و ورزش مبدل شود.

وی تاکید کرد: صحنه رقابت و مبارزه و عرضه ورش را می‌توان جایگزین جنگ، آشوب و خونریزی کشورهای زیاده خواه و یک جانبه‌نگر شود.

سردار تمیزی در پایان گفت: معتقدم حضور مدیران گروه سیزم در این اجلاس می‌تواند فرصتی برای رایزنی و برنامه‌ریزی هدفمند برای ایجاد دوستی از طریق ورزش در قاره کهن آسیا فراهم آورد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها