من انقلابی‌ام-127/ سردار میرزایی تاکید کرد؛

لزوم تربیت راویان جوان برای انتقال معارف دفاع مقدس به نسل‌های آینده

مسئول مجمع راویان دفاع مقدس استان همدان بر لزوم تربیت راویان جوان برای انتقال معارف دفاع مقدس به نسل‌های آینده تاکید کرد.
کد خبر: ۲۳۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ - 13March 2017
لزوم تربیت راویان جوان برای انتقال معارف دفاع مقدس به نسل‌های آیندهبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار «رضا میرزایی» مسئول مجمع راویان دفاع مقدس استان همدان، محقق و پژوهشگر این حوزه اظهار داشت: 19 ماه پیش از آغاز جنگ، در کردستان و خوزستان حضور داشتم و در دفاع مقدس، نیز توفیق داشتم که به مدت 5 سال و نیم در کنار شهدا و رزمندگان باشم. همچنین در هشت سال دفاع مقدس، در خوزستان، غرب و شمالغرب کشور حضور داشتم.

وی در خصوص روایتگری دفاع مقدس و انتقال معارف و خاطرات آن دوران گفت: دفاع مقدس بیانگر ارزش‌های ما و در راستای حماسه عاشوراست. باید ارزش‌هایمان را به جامعه امروزی بشناسانیم و در این راستا لازم است پیشکسوتان جهاد و شهادت، فرماندهان دفاع مقدس و آنانی که در آن دوران به دفاع از میهن پرداختند، را بشناسیم و تلاش کنیم خاطراتشان در قالب‌های مختلف بیان و ماندگار شود.

وی با تاکید بر اینکه راه شهدا و انتقال ارزش‌ها باید توسط نسل جوان جامعه ادامه یابد، تصریح کرد: جوانان باید در کنار پیشکسوتان حضوری فعال داشته باشند. نسل جوانی که جنگ را درک نکرده‌اند، باید در کنار پیشکسوتان با معارف دفاع مقدس و شهدا آشنا و امانت گرانقدر این ملت را به نسل‌های آینده انتقال دهند.
 
سردار میرزایی ارزش‌های دفاع مقدس را امانت اسلام نیز دانست و عنوان کرد: نباید گذاشت که خاطرات دوران دفاع مقدس در سینه‌ها باقی بماند و پس از سال‌‌ها همراه با ابدان به خاک سپرده شود.
 
وی در ادامه بر لزوم انتقال صحیح مفاهیم دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: علاوه بر اینکه نباید گذاشت دفاع مقدس فراموش شود، باید از تحریف دفاع مقدس نیز جلوگیری کرد. لذا انتقال معارف دفاع مقدس به نسلی که آن دوران را درک نکرده‌اند باید با دقت بیشتری انجام بگیرد.
 
سردار رضایی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست‌اندرکاران راهیان نور و خادمان شهدا اظهار داشت: خاطرات دفاع مقدس سرمایه است و با گذشت زمان نباید این سرمایه‌ها را به مانند نفت به دریا ریخت. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم این خاطرات سرمایه‌های معنوی هستند و سرمایه معنوی جایگاهی والاتر از سرمایه مادی دارد.
 
وی در پایان بیان داشت: راه شهدا و رهبری را باید ادامه داد و فریب زر، زور و تزویر سلطه‌گران را نخورد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار