مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

نقش تربیتی بانوان بود که شخصیت شهدا و رزمندگان را شکل می‌داد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: همسران و مادران شهدا از یک سو، همسران و فرزندان خود را برای حضور مداوم در جبهه تشویق کرده و از سوی دیگر نیز نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام می‌کردند، اما نقش مهم‌تری که آن‌ها داشتند نقش تربیتی و انسان‌سازی بود که شخصیت شهدا و رزمندگان را شکل می‌داد.
کد خبر: ۲۳۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ - 13March 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، سرهنگ اميرعباس آسمند، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (23 اسفند) در چهارمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» که با حضور مادران و همسران شهدای این استان برگزار شد، اظهار داشت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی که رژیم بعثی عراق در سراسر مرزهای غربی، شمال غرب و جنوب حمله وحشیانه خود را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد، تنها حضور همسران و فرزندان شما نبود که سبب پیروزی در آن دوران طلایی شد، بلکه ضامن بقای آن پیروزی‌ها، نقش مادران و همسران شهدا، جانبازان و رزمندگان بود.

وی افزود: همسران و مادران شهدا از یک سو، همسران و فرزندان خود را برای حضور مداوم در جبهه تشویق کرده و از سوی دیگر نیز نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام می‌کردند، اما نقش مهم‌تری که آن‌ها داشتند نقش تربیتی و انسان‌سازی بود که شخصیت شهدا و رزمندگان را شکل می‌داد.

سرهنگ آسمند خاطرنشان کرد: همسران و مادران شهدا و رزمندگان در طی دوران جنگ تحمیلی، انجام وظایفی که مردان باید در خانه انجام می‌دادند را به دوش می‌کشيدند تا همسران آن‌ها با فراغ بال به جبهه‌های جنگ بشتابند، بنابراین سرنوشت جنگ را تنها مردان مشخص نکردند بلکه بانوان هم در این جریان نقش مهمی داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بعد از جنگ نیز در دوران تثبیت انقلاب اسلامی و دوره‌های مختلف، زنان همواره با استقامت و صبر و حوصله توانستند بهترین صحنه‌های اجتماعی را برای کشور رقم بزنند.

سرهنگ آسمند ادامه داد: مهم‌ترین نقشی که هم‌اکنون مادران و همسران شهدا می‌توانند برای زنده ماندن یاد و راه شهدا انجام دهند انتقال پیام خون شهدا به نسل‌های بعد از جنگ از طریق به رشته تحریر درآوردن و مستندسازی آثار و خاطرات شهیدان است تا از این طریق نقش انسان‌سازی آنها را نیز در قالب کتاب، فیلم و غیره مستندسازی کنیم تا بتوانیم آن را به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» ابتدا در شهر تهران برگزار و سپس به سایر استان‌ها تسری داده شد، گفت: این جشنواره در سال‌های اخیر هم در برخی کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه و لبنان با هدف تجلیل از مادران و همسران شهدا برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حدود 5 ماه پیش فراخوان مقاله جشنواره در سراسر کشور توزیع شد که در این راستا، مقالات به دبیرخانه اصلی واقع در مرکز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارسال و پس از داوری، از مقالات برگزیده در اواخر فروردین ماه تقدیر می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها