منابع سوری:

«النصره» در القابون راهی جز مرگ یا تسلیم ندارد/ تروریست‌ها در حمص زیر توافقات زدند

منابع سوری گفتند: با تشدید عملیات نظامی ارتش سوریه در القابون در حومه شرقی دمشق، جبهه النصره راهی جز تسلیم یا رفتن به آغوش مرگ ندارد و با ادامه نقض آتش بس توسط تروریست ها در الوعر حمص توافق تخلیه کامل آن نیز ضمانت اجرایی ندارد.
کد خبر: ۲۳۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ - 13March 2017
«النصره» در القابون راهی جز مرگ یا تسلیم ندارد/ تروریست‌ها در حمص زیر توافقات زدندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یگان های ارتش سوریه و متحدان آن موج گسترده عملیات از محله القابون شرق دمشق را پس از آرامش نسبی سه روزه از سر گرفته اند.

یک منبع میدانی با بیان اینکه صدای شلیک موشک و توپخانه ارتش سوریه به مقرهای جبهه النصره  در القابون از هر جای دمشق شنیده می شود، گفت: ارتش سوریه پس از سیطره بر هفتصد متر از مسیر درب الطویله که یکی از نقاط راهبردی القابون است و همچنین نابود و مسدود کردن شبکه تونل هایی که تروریست ها از آن برای انتقال خودروها و تجهیزات خود از القابون به سمت غوطه شرقی و بالعکس استفاده می کردند هم اینک از سه محور شمال، شمال شرقی و جنوب شرقی در حال تکمیل عملیات است.

وی افزود: بر اساس نقشه عملیات نظامی، ارتش سوریه طی ساعات آتی پیشروی های قابل ملاحظه ای در محورهای متعدد القابون خواهد داشت بخصوص که مهم‌ترین توان جنگی و دفاعی جبهه النصره نابود شده است.

منبع سوری با بیان اینکه فرماندهی عملیات منتظر تسلیم جبهه النصره در القابون است، گفت: ارتش سوریه که تروریست ها را از چند محور در تنگنا قرار داده  تماس های تلفنی متعددی را بین سرکرده های آنها رصد کرده که فروپاشی تقریبا کامل صفوف تروریست ها و سردرگمی آنها را نشان می دهد.

توافق الوعر ضمانت اجرایی ندارد/ نقض آتش بس توسط تروریست ها ادامه دارد

در محوری دیگر یک منبع محلی حمص از آرامش شکننده حاکم بر محله الوعر استان حمص در پی توافق دولت سوریه با معارضان سوری با وساطت روسیه در خصوص پاکسازی کامل حمص از وجود افراد مسلح خبر داد.

بر اساس این توافق قرار است بندهای آتش بس  در محله الوعر حمص مجددا اجرا شده و مابقی افراد مسلح در آنجا به حومه حلب یا حومه ادلب منتقل شوند و پس از آن همه راه ها به الوعر بازگشایی شود.

با این منبع منبع سوری گفت: تا این لحظه مقامات رسمی سوریه چیزی از موفقیت روند اجرای توافق آتش بس نگفته اند و گفته می شود که بین افراد مسلح بر سر تایید یا رد تخلیه الوعر و تحویل آن به دولت سوریه اختلاف زیادی وجود دارد.

منبع سوری گفت: به رغم آتش بسی که ارتش سوریه بر محله الوعر اعمال کرده افراد مسلح به حملات راکتی و خمپاره ای و تیراندازی ها به سوی مناطق نظامی پیرامون آن و همچنین مناطق مسکونی در روستاهای اطراف الوعر ادامه می دهند.

منبع سوری تاکید کرد: هیچ ضمانت جدی از سوی افراد مسلح و نمایندگانشان در خصوص پایبندی به توافق وجود ندارد اما ارتش سوریه قبل از تکمیل عملیات نظامی خود در الوعر فرصت بیش تری به آنها می دهد چرا که قریب به 30 هزار غیرنظامی از جمله شمار زیادی زن و کودک در الوعر ساکن هستند.

آخرین دور گفت و گوها برای رسیدن به توافقی درباره خروج تروریست ها و خانواده های آن ها از محله الوعر شهر حمص 2 روز پیش انجام شد.

این مذاکرات درباره شمار افراد مسلحی که باید از این محله خارج شوند از هفته گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد و نخستین گروه از این فراد به همراه خانواده های خود، هفته آینده از این محله خارج می شوند.

در نخستین مرحله از توافق آتش بس در محله الوعر حمص در دسامبر سال 2015 میلادی٬ 720 تروریست به همراه خانواده های خود این محله را ترک کردند، ولی با کارشکنی افراد مسلح این توافق ناتمام ماند.

دو گروه دیگر از تروریست ها اوایل مهرماه 95 براساس توافق با دولت سوریه از محله الوعرخارج شدند ولی شماری از تروریست ها از خروج از شهر خودداری کردند.

در آتش بس سال 2014 تروریست ها ازمحله های مسکونی شهر حمص عقب نشینی کردند، اما مناطقی مانند الوعر همچنان در دست آنان باقی ماند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار