با تلاش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان؛

از پیشکسوتان عرصه حماسه و مقاومت کردستان تجلیل شد

مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه حماسه و مقاومت نیروهای مسلح کردستان در سالن آمفی تئاتر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان برگزار گردید.
کد خبر: ۲۳۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ - 13March 2017
به گزارش دفاع پرس از سنندج، مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه حماسه و مقاومت نیروهای مسلح استان کردستان با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان ،فرماندهان و پیشکسوتان عرصه حماسه و ایثار برگزار گردید.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در تشریح اهداف این همایش اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش تجلیل و ارج نهادن به مقام و جایگاه پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و بیان پیشنهاد ها و ارائه راهکارها در راستای همکاری وسیع‌تر پیشکسوتان با اداره کل حفظ آثار کردستان می باشد.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالگرد عملیات غرور آفرین «والفجر 10» تصریح کرد: عملیات «والفجر 10» با رمز «یا محمد بن عبدالله» در 24 اسفند سال 66 انجام گرفت که در این عملیات، زمینی به وسعت 1200 کیلومترمربع آزاد و همچنین مناطق «حلبچه» ،«خرمال» و «نوسود» از شر اشرار و خود فروخته های ضد انقلاب پاکسازی شد.

حسنی در ادامه گفت: در عملیات «والفجر 10»، دشمن خسارت های زیادی را متحمل شد که از جمله آن می‌توان به هلاکت 10هزار نفر ازنیروهای دشمن و همچنین به اسارت در آمدن 5440 نفر از نفرات دشمن به دست رزمندگان اسلام اشاره کرد.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با اشاره به بمباران شیمیایی شهر «حلبچه» در 25 اسفند سال 66 توسط حزب بعث، اظهار داشت: صدام که در عملیات «والفجر 10» شکست سنگینی را متحمل شده بود و دیگر توان مقابله رو در رو را با رزمندگان اسلام را در خود نمی دید، در یک حرکت دشمنانه اقدام به بمباران شیمیایی منطقه کرد نشین شهر حلبچه نمود که متاسفانه در این بمباران ناجوانمردانه بیش از پنج هزار نفر از افراد بی دفاع و غیر مسلح به شهادت رسدند.

حسنی در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار اعضای اجرایی کاروان های راهیان نور در تاریخ 16 اسفند 95، گفت: همچنان که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرمودند «اظهار ضعف نکنید و قوت خود را آشکار سازید»، شما پیشکسوتان در دوران دفاع مقدس به مشابه همین فرمایش مقام معظم رهبری عمل کردید و با تمام توان خود در مقابل دشمن تا دندان مسلح بدون ذره ای ترس ایستادگی کردید و دشمن را به زانو درآوردید.

وی همچنین به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده بودند«دفاع مقدس یک نفس کشیدن یرای این ملت بود» اشار کرد و افزود: در سال1395 دشمن با بیش از 12 لشکر مکانیزه که به جدیدترین تجهزات نظامی مجهز بودند و همچنین با حمایت استعمارگران و برخی دولت های منطقه ای تمام مرزهای جنوبی، غربی وشمالغرب ما مورد هجوم قرار داد، این در شرایطی بود که مردم و نیروهای نظامی ما آمادگی آنچنانی نداشتند و تجهزات کافی و سازماندهی ما کامل نبود. در چنین شرایطی یک همچنین هجمه سنگینی نفسگیر بود. ولی دفاع مردمی که به مشابه یک نفس عمیق بود و همین دفاع مقدس مردمی مایه حیات این ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

مدیر کل حفظ آثار کردستان در ادامه یکی از وظایف و اهداف اصلی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را ضبط و ثبت آثار و خاطرات رزمندگان بر شمرد و گفت: به حمدالله اقدامات مناسبی در راستای نشر کتاب دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان صورت گرفته است ولی با وجود ظرفیت عظیم استان کردستان در بحث دفاع مقدس اقدامات صورت گرفته کافی نبوده و نیاز است که پیشکسوتان عزیز در این امر ما را یاری کنند تا آثار فاخر تری را برای نسل های آینده به یادگار بگذاریم.

در ادامه این مراسم از تازه های نشر دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با حضور فرماندهان نظامی، انتظامی و مسئولین استانی رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار