بیانیه اتحادیه علمای مسلمين در عراق در حمایت از آیت‌الله عیسی‌‌قاسم؛

ملت غیور بحرین با جان خود و تا حد شهادت از آیت‌الله عیسی‌قاسم دفاع کنند

در بیانیه اتحادیه مسلمین عراق که در حمایت از رهبر معنوی شیعیان بحرین منتشر شده، آمده است: ملت غیور بحرین با جان خود و تا حد شهادت از آیت‌الله عیسی‌قاسم دفاع کنند.
کد خبر: ۲۳۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ - 13March 2017
ملت غیور بحرین با جان خود و تا حد شهادت از آیت‌الله عیسی‌قاسم دفاع کنند

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، اتحادیه مسلمین عراق در حمایت از آیت‌الله عیسی‌قاسم رهبر شیعیان بحرین،‌ بیانیه‌ای صادر کرد و به حکومت بحرین در خصوص ادامه این راه و روش سرخودانه هشدار داد و از حکومت عراق خواست یا مستقیما و یا از طریق عربستان سعودی در این قضیه دخالت کنند.

متن کامل بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

(وَإِنِ اسْتَنصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ)(الانفال :72)صدق الله العظيم)
با نزدیک شدن به محاکمه ظالمانه و باطل آیت‌الله عیسی‌قاسم که حلقه‌ای زنجیره محاکمه‌ها و اقدامات ظالمانه حکومت بحرین است، در سایه کلام الهی که (أن تقوموا لله)، دعوت علمای بزرگ بحرین را برای قیام در راه خدا و یاری رساندن به آن‌ها در راستای عمل به (قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى )(سبأ: 46 ) لبیک می‌گوییم.

از آنجایی که راه و هدف ما یکی و همان سرنگونی ظلم و برپایی عدالت است و این مهم جز با حرکت در مسیر پر صلابتی که انبیای الهی نمایاندند و پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (علیهم‌السلام) و صحابه بیادگار گذارند امکان پذیر نیست؛ و در راستای لبیک علمای شیعه و اهل سنت عراق به ندای قرآن کریم که (وَإِنِ اسْتَنصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ)(الانفال :72) تنها به ابراز احساسات و همدردی در این قضیه اکتفا نکرده بلکه بر ماست که در طی کلامی تعیین کننده و فصل الخطاب و عمل راسخ در راه الهی قیام نماییم، بر این اساس وظیفه دینی ما بر ما واجب می‌دارد تا موراد زیر را اعلام نماییم:

1-به حکومت بحرین در خصوص ادامه این راه و روش سرخودانه هشدار داده و خواهانیم که به مسیر منطق عقلانی و حق انسانی و شرعی در تعامل با ملت بحرین، علمای عظام آن و تحرکات آنان و در راس همه‌ی آنها فقیه عادل آیت‌الله شیخ عیسی‌قاسم بازگردد. این متضمن امنیت و حفظ کشور از فتنه‌ها، رمز صداقت و برقراری حق در بحرین است.

2-ما هیچ امیدی و انتظاری از موسسات بین‌المللی که به توضیحات ناچیز در قبال ملت‌های مردم ظلم اکتفا می‌کنند، نداریم؛ همچنان که ضد ملت فلسطین و حقوق سلب شده‌اش موضوع می‌گیرند از قضیه ملت بحرین هم چشم پوشی می‌کنند.

3-از حکومت محترم عراق و در راس آن جناب نخست وزیر خارجه محترم خواستاریم یا مستقیما و یا از طریق عربستان سعودی در این قضیه دخالت کنند تا اقدامات غیر قانونی حکومت بحرین در قبال علمای دین و در راس آنها آیت‌الله عیسی قاسم متوقف گردد.

4-از تمامی محافل دینی و موسسات اسلامی خواستاریم تا به وظیفه شرعی خود در مطالبه از حکومت بحرین برای دست کشیدن از تعرض به علمای دین و در راس آنان آیت الله عیسی قاسم عمل نمایند.

5-از جوانان و ملت غیور بحرین مصرانه خواستاریم تا به رهنمودهای علمایشان التزام داشته  و به دفاع از شخصیت پرفروغ، فقیه جامع الشرایط، آیت‌الله عیسی‌قاسم با جان خود تا حد شهادت اقدام نمایند؛ با اقتدا به آیه کریمه: (وَالَّذِينَ إِذَا أَصَابَهُمُ الْبَغْيُ هُمْ يَنتَصِرُونَ )(الشورى :39).

در پایان یاد آور می‌شویم که ای پایمردان  ثابت قدم، بدانید که خداوند با شماست، از شما طبق نص صریح قرآن کریم حمایت و دفاع می‌نماید که: (إنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا )(الحج : 38) صدق الله العظيم.

والحمدلله رب‌العالمين

 دبیرخانه اتحادیه علمای مسلمین در عراق

الامانة العامة لاتحاد علماء المسلمين في العراق

9/جمادى الثاني / 1438 هـ . ق الموافـق 8 /3/ 2017 م

 
انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار