عکس: علیرضا اخباری

رونمایی از تمثال سرلشکر شهید «ولی الله چراغچی» در مشهد + تصاویر

آئین رونمایی از تمثال نقش برجسته سردار سرلشکر شهید «ولی الله چراغچی» با حضور خانواده این شهید والامقام و پیشکسوتان دفاع مقدس در بیمارستان قائم (عج) مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ - 13March 2017

به گزارش دفاع پرس از مشهد، همزمان با سالگرد عملیات «بدر» و در ایام گرامیداشت مقام شهید، در آئینی با حضور خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم از تمثال نقش برجسته سردار شهید «ولی الله چراغچی» رونمایی شد.

این تمثال با تائید خانواده شهید چراغچی و بنیاد شهید استان بعد از طراحی و مدل سازی در ابعاد 3 در 4 فرایندهای قالب گیری، ریخته گری، مونتاژ، سند پلاست، رنگ آمیزی و حمل و نصب در بازه زمانی 4 ماه به پایان رسید.

در ساخت این تمثال که در سر درب ورودی کلینیک ویژه بیمارستان قائم (عج) واقع در خیابان احمد آباد جانمایی شده است، از حرفه­ ای ترین طراحان و مرغوب ترین مواد استفاده شده است. همچنین در ساخت این تمثال شرایط جوی شهر مشهد نیز در نظر گرفته شده به گونه ای که این تمثال تا چندین دهه آینده نیاز به ترمیم و مرمت نخواهد داشت.

این تمثال توسط نقاش پیش کسوت مشهدی «عابدپور» و الهام گرفته شده از عکس واقعی شهید که به دستخط مبارک حضرت امام (ره) متبرک شده ساخته شده است.

سردار پاسدار شهید ولی الله چراغچی، قائم مقام لشگر 5 نصر بود که در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها